Morane-Saulnier MS.450 C.1

     
Název:
Name:
Morane-Saulnier MS.450 C.1 Morane-Saulnier MS.450 C.1
Originální název:
Original Name:
Morane-Saulnier MS.450 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1939-DD.MM.1940 Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
14.04.1939 1st prototype
DD.11.1939 2nd prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2100 kg 4630 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2640 kg 5820 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,620 m 34ft 10,1in
Délka:
Length:
8,826 m 28ft 11,5in
Výška:
Height:
2,750 m 9ft 0,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,98 m2 172.01 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
165,207 kg/m2 33.84 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Y-51 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) při 2 500 ot/min a bojový výkon 735,5 kW (1 000 k) v h= 3 260 m.
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami, pravděpodobně Hispano-Suiza 270 o průměru 3 100 mm.
Hispano-Suiza 12Y-51 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 1,085 hp for take-off and combat power 986 hp at 10,696 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller probably type Hispano-Suiza 270 of diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
406 l v trupové nádrži 89.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
556 km/h v 5000 m 345.5 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,75 min do 5000 m 6,75 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm uložený mezi válci motoru a střílející osou vrtule s 60 granáty a
2x pevný kulomet MAC M-1934-39 ráže 7,5 mm v křídlech s 550 náboji pro každý v pásových podavačích.
Sériové stroje měly nést čtyři kulomety.
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-404 cannon between cylinder banks, firing through propeller shaft, 60 rounds and
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934-39 machine-guns in a wings, 550 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Francouzské ministerstvo letectví zadalo koncem února 1937 požadavek na vývoj nové jednomístné stíhačky (kategorie C1). Společnost Aéroplanes Morane-Saulnier do soutěže přihlásila letoun MS.450, jednalo se o modifikovaný trup letounu MS.410, do kterého byl nainstalován motor Hispano-Suiza 12Y-51. Stejný motor byl namontován také do konkurenčního letounu Dewoitine D.520 a ten s tímto motorem dosahoval vyšších výkonů. Celý program MS.450 C1 byl ve Francii ukončen kapitulací. Pokračovalo se ale ve Švýcarsku. The MS.450 was developed in France in response to a 1937 call for a new single seat fighter. It used more modern construction methods than the MS.406, and had a more powerful engine, but was otherwise similar to the earlier fighter. In 1939, Hispano started prototype deliveries of the new Hispano-Suiza 12Z engine of 1,100 hp. One was fitted to a modified MS.410 to create the M.S.450, giving dramatic improvements in performance, especially at altitude but the similarly was modified Dewoitine D.520 (the D.523/D.551) which was regarded a better design for the engine anyway.
Development of the M.S.450 family ended in France after the armistice of June 1940.
Zdroje:
Sources:
Bartłomiej Belcarz, Morane MS 406C1, Caudron Cyclone CR 714C1, Bloch MB 151/152, Polskie Skrzydła 2, Sandomierz, Poland, Stratus, 2004, ISBN 83-89450-21-6.
Gaston Botquin, M.S.406, Monografie Lotnicze No. 28, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 1996, ISBN 83-86208-46-5.
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
www.aviastar.org
www.historyofwar.org
http://www.2wojna.pl/encyklopedia-fr-sam-001.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ms450.html
ww2drawings.jexiste.fr
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-450-C-1-t35874#133154 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nabízím asi jediný dostupný obrázek jednoho z 3 vyrobených kusů. Který z nich to je se mi zatím nepodařilo zjistit.
Morane-Saulnier MS.450 C.1 - pramen - http://ww2photo.mimerswell.com/air/fr/m.s/ms450.htm

pramen - ww2photo.mimerswell.com
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-450-C-1-t35874#133270 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more