Název: Name: | Renard R.38 | Renard R.38 |
Originální název: Original Name: | Renard R.38 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Constructions aéronautiques G. Renard, Bruxelles | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.08.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1950 kg | 4299 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2600 kg | 5732 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,640 m | 38ft 2,26in |
Délka: Length: | 8,800 m | 28ft 10,45in |
Výška: Height: | 2,900 m | 9ft 6,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 130,00 kg/m2 | 26.63 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin II, kapalinou chlazený dvanáctiválec, výkon 775 kW v h= 1 680 m při plnícím tlaku 144 kPa. Vrtule třílistá konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard | Rolls-Royce Merlin II, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated 1,030 hp at 5,500 ft at 3,000 rpm and +6 psi boost, driving a three-bladed constant-speed propeller Hamilton Standard |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 545 km/h v 5000 m | 338.6 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 420 km/h v 5000 m | 261 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,33 m/s | 3214.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,37 min do 5000 m | 5,37 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12400 m | 40682 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1350 km | 838.9 mi |
Výzbroj: Armament: | Pouze plánovaná: 4x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,7 mm nebo 2x pevný kulomet FN-Browning ráže 13,2 mm všechny zbraně měly být v křídlech. Pumový náklad: 8x 10kg puma | Only planned: four fixed forward-firing 0.303in FN-Browning machine-guns in wing-mounted or two fixed forward-firing 0.52in FN-Browning machine-guns in wing-mounted. Bomb load: Eight 22 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Nedokončený prototyp R.38 byl vlastně drak letounu R.36 osazený britským motorem Rolls-Royce Merlin II. Na letounu nebyly dokončeny letové zkoušky, když byl před postupujícím Wermachtem přelétnut do Francie, ale zde jej nakonec Němci stejně získali. | Another unfinished R.36 aircraft completed with a 1,030hp Rolls-Royce Merlin II, built prototype evacuated to France but was captured by German forces. |
Zdroje: Sources: | Hauet, André. Le chasseur Renard R.36 et ses dérivés, Le Fana de L'Aviation 1972/04. Hauet, André. Les derniers chasseurs Renard, Avions 2006/09-10. Němeček, Václav. Renard R.36, L+K 1993/13. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. |