Renard R.38

     
Název:
Name:
Renard R.38 Renard R.38
Originální název:
Original Name:
Renard R.38
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Constructions aéronautiques G. Renard, Bruxelles
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
04.08.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1950 kg 4299 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2600 kg 5732 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,640 m 38ft 2,26in
Délka:
Length:
8,800 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
2,900 m 9ft 6,17in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
130,00 kg/m2 26.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin II, kapalinou chlazený dvanáctiválec, výkon 775 kW v h= 1 680 m při plnícím tlaku 144 kPa.
Vrtule třílistá konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard
Rolls-Royce Merlin II, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated 1,030 hp at 5,500 ft at 3,000 rpm and +6 psi boost,
driving a three-bladed constant-speed propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
545 km/h v 5000 m 338.6 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
420 km/h v 5000 m 261 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,33 m/s 3214.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,37 min do 5000 m 5,37 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12400 m 40682 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1350 km 838.9 mi
Výzbroj:
Armament:
Pouze plánovaná:
4x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,7 mm nebo
2x pevný kulomet FN-Browning ráže 13,2 mm všechny zbraně měly být v křídlech.

Pumový náklad: 8x 10kg puma
Only planned:
four fixed forward-firing 0.303in FN-Browning machine-guns in wing-mounted or
two fixed forward-firing 0.52in FN-Browning machine-guns in wing-mounted.

Bomb load: Eight 22 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Nedokončený prototyp R.38 byl vlastně drak letounu R.36 osazený britským motorem Rolls-Royce Merlin II. Na letounu nebyly dokončeny letové zkoušky, když byl před postupujícím Wermachtem přelétnut do Francie, ale zde jej nakonec Němci stejně získali. Another unfinished R.36 aircraft completed with a 1,030hp Rolls-Royce Merlin II, built prototype evacuated to France but was captured by German forces.
Zdroje:
Sources:
Hauet, André. Le chasseur Renard R.36 et ses dérivés, Le Fana de L'Aviation 1972/04.
Hauet, André. Les derniers chasseurs Renard, Avions 2006/09-10.
Němeček, Václav. Renard R.36, L+K 1993/13.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
URL : https://www.valka.cz/Renard-R-38-t35563#131505 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

fotografie
Renard R.38 -


URL : https://www.valka.cz/Renard-R-38-t35563#133962 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more