Kawaniši E8K1 8-Ši

Kawanishi E8K1 8-Shi / 川西 E8K1・八試水上偵察機
     
Název:
Name:
Kawaniši E8K1 8-Ši Kawanishi E8K1 8-Shi
Originální název:
Original Name:
海軍 川西八試水上偵察機
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1933-DD.12.1933 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1933-DD.12.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 - 2 (údaje se různí)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1326 kg 2923 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg 4189 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,950 m 39ft 2,47in
Délka:
Length:
9,230 m 30ft 3,38in
Výška:
Height:
3,870 m 12ft 8,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,34 m2 251.23 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
81,40 kg/m2 16.67 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k)
výkon 338 kW (460 k) v h= 1 500 m
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 700 mm
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1, nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 4,921 ft
Driving a two blade fixed pitch metal propeller of 8ft 10.29in dismeter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
293 km/h v 2000 m 182.1 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
167 km/h v 1500 m 103.8 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,93 min do 3000 m 7,93 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7300 m 23950 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm
Pumový náklad: 2x 30 kg
Two fixed forward-firing 0.303in Type 87 machine-gun
one flexible rear-firing 0.303in Type 87 machine gun.
External stores: two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3,33 h


Jednosedadlový dvoumístný plovákový průzkumný letoun.


海軍 川西八試水上偵察機 / - / Námořní experimentální plovákový průzkumný letoun 8-Ši.
Endurance: 3.33 hours


Single-engined two-seat reconnaissance floatplane.


海軍 川西八試水上偵察機 / - / Navy Experimental 8-Shi Reconnaissance Seaplane
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
www.modelbud.pl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E8K1-8-Si-t35221#128722 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kawanishi E8K1 8-Shi


Stručná historie:
Velení japonského námořního letectva (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) počátkem roku 1933 vydalo směrnice plánu rozvoje (Shizaku) označené 8-Shi. Prostřednictvím těchto směrnic seznamovalo své dodavatele techniky se svými potřebami. Pro kategorii plovákových průzkumných letounů sestavilo technické oddělení námořního letectva požadavky na nový letoun, který měl nahradit v nejbližších letech již zastaralé průzkumné plovákové letouny Nakajima E2N a také modernější E4N.


Na toto zadání předložily námořnictvu své projekty tyto továrny: 愛知航空機株式会社 - Aichi Kōkūki Kabushiki Kaisha z Furutaky předložila dva projekty – dvouplošný AB-7 a jednoplošný AM-7, o jednoplošník nemělo námořnictvo zájem a tak objednalo pouze dva prototypy dvouplošníku AB-7 (Aichi Biplane), které byly námořnictvem označeny jako E8A1 8-Shi. Jednoplošný AM-7 byl postaven z vlastní iniciativy společnosti Aichi, ale nakonec byl námořnictvem další vývoj a další zkoušky zastaveny.


Společnost 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha z Koizumi předložila projekt továrně označený písmeny MS, námořnictvo projekt schválilo a vyzvalo továrnu ke stavbě dvou prototypů. Jednalo se o dvouplošník s jedním centrálním plovákem a dvěma vyvažovacími. Tyto letouny byly v říjnu 1935 vyhlášeny za vítěze soutěže pod označením E8N1.


Společnost 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha z Konanu předložila projekt jednoplošného letounu označeného továrně Typ P, tento jednoplošník námořníky zaujal a objednaly stavbu prototypu (některé zdroje uvádějí, že měly být objednány prototypy dva). Námořnictvo letoun označilo jako „Experimentální plovákový průzkumný letoun 8-Shi“ zkráceně také E8K1 8-Shi. Práce na projektu i stavbu prototypu vedl inženýr Eiji Sekiguchi, výsledným dílem byl v prosinci 1933 dokončený prototyp dolnoplošného letounu smíšené konstrukce, konstrukce byla potažena plátnem. Pohonná jednotka byla určena specifikacemi a byla u všech zúčastněných letounů stejná – hvězdicový devítiválec Nakajima Kotobuki 2 Kai 1. Plovákový systém se skládal z jednoho hlavního plováku pod trupem a dvou pomocných plováků pod křídly. Po dokončení proběhly tovární zkoušky a v únoru 1934 byl letoun odeslán na základnu v Jokosuce, kde probíhaly porovnávací zkoušky.

Letoun Kawanishi E8K1 byl jako jediný účastník soutěže jednoplošný a byl porovnáván s dvoplošníky E8A1 a E8N1, letové vlastnosti byly shledány nejhoršími ze všech účastněných letounů, kritizována byla obtížnější pilotáž a také nižší výkony, nesplnily očekávání. Vývoj byl námořnictvem ukončen, společnost Kawanishi byla potom odškodněna objednávkou na stavbu osmačtyřiceti licenčních vítězných letounů Nakajima E8N2, tato stavba probíhala v letech 1938 - 1940.




Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora

Kawaniši E8K1 8-Ši -


Kawaniši E8K1 8-Ši -


Kawaniši E8K1 8-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E8K1-8-Si-t35221#361682 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more