This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Houfnice vz. 1917 byla ve skutečnosti vylepšenou verzí houfnice vz. 1904 r. 155 mm (Dělo od firmy Schneider - 155mm L Mle 1917s, německé označení 15,5cm K416(f).
Brzdovratné zařízení byla hydraulicko-pneumatické. Opěrné lafetové rameno bylo jednoramenné vybavené rydlem. Závěr děla je šroubový.
Při přesunech se hlaveň děla přesouvá do zadní polohy. Celkem bylo k obsluze houfnice potřeba 8 mužů.
Děla byly ve výzbroji těžkého dělostřelectva polské armády. Tyto děla používali Poláci už za WWI ve Francii, pod velením gen. Hallera.
V pozdějších dobách Poláci nakoupily několik těchto děl a později i licenci. Licenční děla byla vyráběna v Starachowicích. Několik děl bylo modernizováno i za účelem moto trakce za tahači C4P ,takto upravená děla měl ve výzbroji 1 pluk motorového dělostřelectva ve Stryji.
K 1.9.1939 bylo ve výzbroji 341 houfnic vz. 1917, z nichž 234 zasáhlo do bojů. Tyto houfnice byly rozděleny z 2/3 do dělostřeleckých baterií v divizích pěchoty. Zbytek děl působil v samostatných dělostřeleckých bateriích .
TTD:
Ráže: 155 mm
Hmotnost v bojové pozici: 3 480 kg
Hmotnost granátu: 43 kg
Délka hlavně: L/15
Délka v bojové pozici: 5 910 mm
Šířka v bojové pozici: 1,90 mm
Výška v bojové pozici: 14 300 mm
Úsťová rychlost: 450m/s
Dostřel: 11 200 m
Max. náměr: 42°
Rychlost střelby: 3 rány /min, při dlouhodobé střelbě 40-45 ran/hodinu
Obsluha: 8 osob
Transport: moto C4P, hipo (8 koní)
Používaná munice způsoboval na povrchu kráter o průměru 3,5 m a hloubce 1,5 m (6m3)