Název: Name: | Micubiši 1MF1 | Mitsubishi 1MF1 |
Originální název: Original Name: | 三菱 海軍一〇式一号艦戦 [1MF1] | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1921-DD.MM.1921 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1921-DD.MM.1921 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1921 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 790 kg | 1742 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1140 kg | 2513 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1290 kg | 2844 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,296 m | 30ft 6in |
Délka: Length: | 6,706 m | 22ft |
Výška: Height: | 2,946 m | 9ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,62 m2 | 297.3 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,27 kg/m2 | 8.45 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano Suiza 8, kapalinou chlazený řadový osmiválec o vzletovém výkonu 221 kW (300 k) Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 743 mm | Hispano Suiza 8, eight-cylinder water-cooled Vee engine at 296 hp for take-off, driving a two-bladed wooden fixed-pitch propeller of the diam. 9 ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 255 l | 56 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 237 km/h v 2103 m | 147.3 mph in 6900 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 200 km/h v ? m | 124.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,0 m/s | 984.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 3000 m | 10,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5800 m | 19030 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem | Two fixed forward-firing 0.303 Vickers machine-guns in the upper fuselage decking. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 2,58 h | Endurance: 2 hours 35 minutes Initial prototype. Fitted with car-type radiator on front of nose. Navy designation Type 10-1 Carrier Fighter |
Zdroje: Sources: | Robert Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1981 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.j-aircraft.com/drawings/johan/1mf.htm www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html archiv autora |