Hiro H4H2

Hiro H4H2 / 広廠 H4H2・九一式二号飛行艇
     
Název:
Name:
Hiro H4H2 Hiro H4H2
Originální název:
Original Name:
九一式二号飛行艇(H4H2)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Hiro Naval Arsenal, Hiro /
DD.MM.1933-DD.MM.1937 Kawanishi Aircraft Co. Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45:
Hiro - 28
Kawanishi - 17
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1932
Osádka:
Crew:
8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4663 kg 10280 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7500 kg 16535 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
23,460 m 76ft 11,62in
Délka:
Length:
16,570 m 11ft 9,75in
Výška:
Height:
6,220 m 20ft 4,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
82,70 m2 890.204 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
90,67 kg/m2 18.57 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Myojo 1 nebo 2, vzduchem chlazeny hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 559 kW (760 k) a 588 kW (800 k) v h= 1 500 m.
Vrtule trojlisté, kovové, s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 600 mm
Myojo 1 or 2 nine-cylinder air-cooled radial engines rated at 750 hp for take-off and 789 hp at 4,921 ft,
driving a three-blade variable pitch propellers of the diameter 11ft 9,75in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
233 km/h v 1500 m 144.8 mph in 4921 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,33 min do 3000 m 19,33 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3620 m 11877 ft
Dolet:
Range:
1280 km 795.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2340 km 1454 mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm
1x v předním střelišti a
1x zdvojený kulomet ve střelišti na hřbetě trupu.
Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (2x 250 kg).
One flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun in a bow-mounted and
one twin flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-guns in dorsal position.
Bomb load: Two 551 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九一式飛行艇 - Námořní hydroplán Hiro typ 91 model 2


Letová výdrž: 15,25 h
九一式飛行艇 - Hiro Navy Type 91 Model 2 Flying Boat


Endurance: 15 hours 15 minutes
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Vol.3. Kawanishi, Yokosuka Aircraft. Tokio, Shuppan Kyōdōsha (出版協同社), rok 1981
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://en.wikipedia.org/wiki/Hiro_H4H
http://picpage7.tripod.com/h4h.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hiro-H4H2-t33662#122642 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie Hira H4H2
Hiro H4H2 -


URL : https://www.valka.cz/Hiro-H4H2-t33662#122648 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Náčrtek H4H2 s hvězdicovými motory a novějšími SOP
Hiro H4H2 -


URL : https://www.valka.cz/Hiro-H4H2-t33662#122647 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more