Název: Name: | Kawaniši E11K1 11-Ši | Kawanishi E11K1 11-Shi |
Originální název: Original Name: | 11试特殊侦察机(九七式运输机) | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1937 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1937 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2170 kg | 4784 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3300 kg | 7275 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3850 kg | 8488 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,180 m | 53ft 1in |
Délka: Length: | 11,790 m | 38ft 8,17in |
Výška: Height: | 4,390 m | 14ft 4,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,00 m2 | 409.03 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 86,84 kg/m2 | 17.79 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hiro Type 91 Model 22 kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 456 kW (620 k), trvalý výkon 382 kW (520 k). Vrtule tlačná čtyřlistá s pevným úhlem náběhu o průměru 3 600 mm. | Hiro Type 91 Model 22, twelve-cylinder liquid-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders) engine, rated 611 hp for take-off and 513 hp for max continuous, driving a four-blade fixed-pitch pusher propeller of 11ft 9,72in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 231 km/h v ? m | 143.5 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v 1200 m | 115 mph in 3937 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4200 m | 13780 ft |
Dolet: Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1556 km | 966.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm. | One flexible 0.303 inch Type 92 machine-gun. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Po neúspěchu prvního prototypu na soutěži o noční průzkumný letoun, byly druhý a třetí prototyp dokončeny jako transportní s označením E11K1-L. | After the failure of the first prototype to the competition for night reconnaissance, were second and third prototype completed as a transport designated E11K1-L. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, 1990, ISBN:10-1557505632 Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Famous Airplanes of the World No.47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplanes, Bunrindo Publishing Co. Ltd., July 1994, ISBN4-89319-044-X archiv autora |