Kawaniši E11K1 11-Ši

Kawanishi E11K1 11-Shi / 11试特殊侦察机(九七式运输机)
     
Název:
Name:
Kawaniši E11K1 11-Ši Kawanishi E11K1 11-Shi
Originální název:
Original Name:
11试特殊侦察机(九七式运输机)
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1937
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2170 kg 4784 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3300 kg 7275 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3850 kg 8488 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,180 m 53ft 1in
Délka:
Length:
11,790 m 38ft 8,17in
Výška:
Height:
4,390 m 14ft 4,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,00 m2 409.03 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86,84 kg/m2 17.79 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hiro Type 91 Model 22 kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 456 kW (620 k), trvalý výkon 382 kW (520 k).
Vrtule tlačná čtyřlistá s pevným úhlem náběhu o průměru 3 600 mm.
Hiro Type 91 Model 22, twelve-cylinder liquid-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders) engine, rated 611 hp for take-off and 513 hp for max continuous,
driving a four-blade fixed-pitch pusher propeller of 11ft 9,72in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
231 km/h v ? m 143.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 1200 m 115 mph in 3937 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
1100 km 683.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1556 km 966.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm. One flexible 0.303 inch Type 92 machine-gun.
Uživatelské státy:
User States:
Japonsko (Císařské námořní letectvo) Japan ( Imperial Japanese Navy)
Poznámka:
Note:
Po neúspěchu prvního prototypu na soutěži o noční průzkumný letoun, byly druhý a třetí prototyp dokončeny jako transportní s označením E11K1-L.
After the failure of the first prototype to the competition for night reconnaissance, were second and third prototype completed as a transport designated E11K1-L.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, 1990, ISBN:10-1557505632
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Famous Airplanes of the World No.47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplanes, Bunrindo Publishing Co. Ltd., July 1994, ISBN4-89319-044-X
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E11K1-11-Si-t33423#121270 Version : 0
Kawanishi E11K1
试特殊侦察机 / - / Naval Seaplane Type 96


History:
The Kawanishi E11K1 was built based on the 11-Shi specifications, which required the Japanese Naval Air Force (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) to have a night reconnaissance floatplane (the Japanese did not distinguish between a flying boat and a floatplane). The company 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha designed a graceful all-metal monoplane with a boat-shaped fuselage for this purpose, stability on the surface was helped by two folding auxiliary floats.
In competition, it was a formidable opponent to the rival biplane E11A1 of 愛知航空機株式会社 - Aichi Kōkūki Kabushiki Kaisha.


The first prototype E11K1 11-Shi was completed in 1936 and flown in early 1937. A total of three prototypes were produced, with the winning entry being the competitors, who built a small series of their aircraft (17). The second and third prototypes were converted by the factory into transport seaplanes, and the Kaigun Kōkū Hombu adopted them into its armament as Type 96 maritime transport seaplanes. It is not entirely certain that the designation E11K1-L) was used. The first prototype was reportedly used on the light cruiser Naka for its original purpose of reconnaissance until 1942.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E11K1-11-Si-t33423#121272 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografií tohoto typu je málo, tak alespoň jednu
Kawaniši E11K1 11-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E11K1-11-Si-t33423#121334 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek Kawanishi E11K1
Kawaniši E11K1 11-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E11K1-11-Si-t33423#121333 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more