BB - S.M.S. Braunschweig (1902)

S.M.S. Braunschweig
S.M.S. Braunschweig
     
Název:
Name:
S.M.S. Braunschweig S.M.S. Braunschweig
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Braunschweig
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Braunschweig
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Schiff & Maschinenbau AG Germania, Kiel /
Založení kýlu:
Laid Down:
24.10.1901
Spuštění na vodu:
Launched:
20.12.1902
Uvedení do služby:
Commissioned:
14.10.1904
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
31.01.1926
Velitel:
Commander:
15.10.1904-DD.09.1905 Ehrlich, Alfred (Kapitän zur See)
DD.09.1905-DD.09.1907 Jacobsen, Hermann (Kapitän zur See)
DD.09.1907-30.09.1908 Eckermann, Richard (Kapitän zur See)
01.10.1908-DD.09.1909 Schrader, Friedrich (Kapitän zur See)
DD.09.1909-DD.09.1910 Wilbrandt, Karl (Kapitän zur See)
DD.09.1910-31.07.1912 Ammon, Georg von (Kapitän zur See)
01.08.1912-30.11.1912 Schrader, Paul (Korvettenkapitän)
01.12.1912-30.07.1913 Thorbecke, Karl (Kapitän zur See)
01.08.1914-DD.08.1914 Dalwigk zu Lichtenfels, Gottfried Freiherr von (Kapitän zur See)
DD.08.1914-DD.07.1916 Lans, Max (Kapitän zur See)
DD.07.1916-DD.08.1916 Schmidt, Reinhold (Kapitän zur See)
DD.08.1916-DD.12.1916 Mehnert, Walter (Korvettenkapitän)
DD.12.1916-DD.05.1917 Hertzer, Leo (Korvettenkapitän)
DD.05.1917-DD.06.1917 Wilde, Franz (Kapitänleutnant)
DD.08.1917-20.08.1917 Paschen, Günther (Korvettenkapitän)
01.12.1921-DD.01.1922 Claassen, Franz (Korvettenkapitän)
DD.01.1922-28.02.1922 Meißner, Albrecht (Korvettenkapitän)
01.03.1923-DD.10.1923 Pfeiffer, Adolf (Kapitän zur See)
15.10.1923-08.01.1925 Wieting, Franz (Kapitän zur See)
DD.01.1925-31.01.1926 Hansen, Gottfried (Kapitän zur See)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
35 důstojníků, 708 poddůstojníků a námořníků


35 Officers, 708 Non-commissioned Officers and Sailors
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
13208 t 12999 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
14394 t 14167 long tons
Délka:
Length:
127,70 m 419 ft
Šířka:
Beam:
22,20 m 72 ft 10 in
Ponor:
Draught:
8,16 m 26 ft 9 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 110-250 mm
hlavní dělové věže: 250 mm
paluba: 40 mm
Belt: 4.3-9.8 in
Turrets: 9.8 in
Deck: 1.6 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
8x vysokotlaký kotel
6x kotel
3x 3-stupňový parní stroj
8x High-pressure Watertube Boiler
6x Cylindrical Boiler
3x Triple-expansion Steam Engine
Výkon:
Power:
12534,5 kW při ? ot/min 16809 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
1670 1) t 1644 1) long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
34,6 km/h 18.7 kt
Dosah:
Range:
9630,4 km při rychlosti 18,5 km/h 5200 nm at speed 10 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 28-cm-SK L/40 ve věži Drh.L. C/01 (2x II)
14x kanon 17-cm-SK L/40 na lafetě DrL C/01 (14x I)
18x kanon 8,8-cm-SK L/35 na lafetě ? (18x I)
6x 45cm torpédomet
4x 28-cm-SK L/40 Gun, cal. 11-in, in Drh.L. C/01 Turret (2x II)
14x 17-cm-SK L/40 Gun, cal. 6.7-in, on DrL C/01 Mount (14x I)
18x 8,8-cm-SK L/35 Gun, cal. 3.5-in, on ? Mount (18x I)
6x Torpedo-tube, cal. 17.7-in
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
původ jména: Brunšvicko

1) uhlí
+ 240 t mazutu
Name Origin: Brunswick Land

1) Coal
+ 236 long ton of Heavy Fuel Oil
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
www.worldwar1.co.uk
de.wikipedia.org
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Braunschweig
Hynek, Vladimír - Klučina, Petr: Válečné lodě [2] Mezi krymskou a rusko-japonskou válkou (nakl. Naše vojsko n. p., Praha, 1986, str. 95, 28-058-86
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Braunschweig-1902-t32495#680024 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

S.M.S. Braunschweig

V porovnaní s predchádzajúcimi triedami má posilnené delostrelectvo. Mali dobré plavebné a manévrovacie schopnosti. Spolu s nasledovníkmi - triedou Deutschland - boli po vypuknutí WWI považované za zastarané a používané najmä pri ochrane pobrežia. Tieto lode boli jedny z mála bitevných lodí, ktoré si mohlo Nemecko po skončení WWI ponechať.

Po zaradení do služby vykonávala až do decembra 1904 cvičné a skúšobné plavby. Po ich skončení bola zaradená do 2. eskadry bitevných lodí ako jej vlajková loď. V roku 1905 (24.11.1905-29.11.1905) navštívila Nórsko. V rokoch 1908 a 1909 sa plavila po Atlantiku a navštívila pri tom Las Palmas a La Coruňu . V rokoch 1910 a 1911 navštívila opäť Nórsko. 30.07.1913 bola vyradená zo služby. Po vypuknutí WWI bola do služby znova zaradená a prevelená k 4. eskadre bitevných lodí. Počas vojny slúžila najmä vo východnej časti Baltského mora a v Severnom mori pri ochrane pobrežia. Potom do 20.08.1917 bola používaná ako výcviková loď a do r. 1918 slúžila ako ubytovacia loď. V rokoch 1921 a 22 sa podrobila modernizácii vo Reichsmarinewerft Wilhelmshaven, Wilhelmshaven a 01.12.1921 bola znovu zaradená do služby. V júli 1922 navštívila Nórsko a v júli 1923 Švédsko. V roku 1924 slúžila ako ľadoborec v Baltskom mori a v júli nasledovala plavba po Atlantiku s návštevou La Coruňy. V apríli 1925 sa zúčastnila cvičenia flotily v Baltskom mori a v júni opäť navštívila Nórsko. 31.01.1926 bola vyradená zo služby a v roku 1931 (alebo 1932) bola zošrotovaná.

Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Braunschweig-1902-t32495#117304 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more