Nakadžima J1N1 13-Ši

Nakajima J1N1 13-Shi / 中島 J1N1 十三試
     
Název:
Name:
Nakadžima J1N1 13-Ši Nakajima J1N1 13-Shi
Originální název:
Original Name:
中島 J1N1 十三試
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Koizumi /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
02.05.1941
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3930 kg 8664 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6200 kg 13669 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7145 kg 15753 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,000 m 55ft 9,28in
Délka:
Length:
12,300 m 40ft 4,25in
Výška:
Height:
3,970 m 13ft 0,3in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,0 m2 430.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
155,00 kg/m2 31.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima NK1F Sakae 21/NK1G Sakae 22 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k), 809 kW (1 100 k) v h= 2 850 m a 721 kW (980 k) v h= 6 000 m, (Ha-35-21 byl levotočivý a Ha-35-22 pravotočivý - eliminace točivého momentu)
Vrtule třílistá stavitelná s konstantními otáčkami o průměru 3 048 mm
NK1F Sakae Ha-35-21 / Nakajima NK1G Sakae 22 Ha-35-22, fourteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,115 hp for take-off, 1,085 hp at 9,350 ft and 967 hp at 19,685 ft,
driving opposite rotating three-blade constant-speed metal propeller of 10ft diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 210 l 486 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
522 km/h v 5000 m 324.4 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
324 km/h v 4000 m 201.3 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,25 min do 3000 m 5,25 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10058 m 33000 ft
Dolet:
Range:
3740 km 2323.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón typ 99 model 1 ráže 20 mm
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm
4x pohyblivý kulomet (2+2) Type 97 ráže 7,7 mm v dálkově ovládaných střelištích na horní a na spodní straně trupu.
Pumový náklad: 2x 60 kg
One forward-firing 0.79 in Type 99 Model 1 cannon,
two forward-firing 0.303 in Type 97 machine-guns and
four 0.303 in Type 97 machine-guns in two remotely controlled dorsal barbettes.
Bomb-load: Two 132 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
十三試双発陸上戦闘機 - Experimentální trojmístný doprovodný stíhací letoun 13-Ši 十三試双発陸上戦闘機 - Experimental three-seats long-range escort fighter 13-Shi.
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes Of the World, Navy Night Fighter "Gekko", No. 57, 1996-3, BumrinDo Co., Ltd, ISBN4-89319-054-7
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-J1N1-13-Si-t31876#115091 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nakajima J1N1


Historie:
Továrny Nakajima Hikoki K. K. a Mitsubishi Jukogyi K. K. byly vyzvány, aby postavily podle technických specifikací 13-Shi dvoumotorovou, vícemístnou, doprovodnou stíhačku. Požadavky byly na svou dobu poměrně náročné max.rychlost 515 km/hod, 3 700 km dlouhý dolet a obratnost na úrovni jednomístné stíhačky. Pouze konstrukčnímu týmu továrny Nakajima Hikoki K. K. se podařilo projekt dotéhnout až do konce a tak v květnu 1941 mohl být zalétán první prototyp. Letové zkoušky však příliš dobře nedopadly, prototyp trpěl jednak třepetáním křidélek, ale horší bylo, že trpěl nedůvěrou velení námořního letectva, to v něm vidělo příliš moderní letoun. Prvního problému jej konstruktéři zbavili druhý přetrval, proto nebyl přijat do služby jako stíhací, ale po nezbytných úpravách jako průzkumný J1N1-C.


Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-10: 087021313X
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume 3, Doubleday, rok 1964
David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tom 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, Naše Vojsko, Praha 1992; ISBN 80-206-0117-1
Krzysztof Zalewski, Nakajima J1N Gekko, Lotnictwo Wojskowe 2/1998
L+K 10/69, Letadla 1939-1945
www.nasm.si.edu
http://en.wikipedia.org/wiki/Nakajima_J1N
www.csd.uwo.ca
http://avions.legendaires.free.fr/j1n.php
http://www.cofe.ru/avia/N/N-14.htm
archiv autora



,
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-J1N1-13-Si-t31876#115106 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pohled na dálkově ovládané střeliště
Nakadžima J1N1 13-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-J1N1-13-Si-t31876#115107 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more