Název: Name: | Micubiši J2M6 31 | Mitsubishi J2M6 31 |
Originální název: Original Name: | 三一型 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.02.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1944-DD.02.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 + 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2574 kg | 5675 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3435 kg | 7573 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3946 kg | 8699 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,795 m | 35ft 5in |
Délka: Length: | 9,700 m | 31ft 9,88in |
Výška: Height: | 3,810 m | 12ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,05 m2 | 215.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 171,3 kg/m2 | 35.09 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4R-A (Ha32-23a) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 339 kW (1 820k) při 2 600 ot/min, bojovém výkonu 1 177 kW (1 600 k) v h= 1 300 m a 1 118 kW (1 520 k) v h= 4 100 m. Vrtule VDM čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm | Mitsubishi MK4R-A (Ha-32-23a) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,795 hp for take-off, 1,578 hp at 3,281 ft and 1,499 hp at 13,451 ft, driving a four-blade constant-speed metal VDM propeller of 10ft 9,91in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 570 l + 400 l v přídavné nádrži 64 l oleje | 125.4 UK gallons and 88 UK gallons in drop tanks 14.08 UK gallons Oil |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 589 km/h v 5450 m | 366 mph in 17881 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 426 km/h v 6000 m | 264.7 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,62 min do 6000 m | 5,62 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11520 m | 37795 ft |
Dolet: Range: | 1055 km | 655.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2520 km | 1565.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanon Typ 99 model 1 ráže 20 mm (po 190 granátech) 2x pevný kanon Typ 99 model 2 ráže 20 mm (po 210 granátech) - vše v křídlech Pumy: 2x 60 kg | Two wing-mounted 0.79in Type 99 Model 2 cannon, 210 rpg and two wing-mounted 0.79in Type 99 Model 1 cannon, 190 rpg. External stores: two 132 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 雷電 / Raiden - Hromoklín (jap.) / Jack 三一型 / - / Námořní přepadový stíhací letoun Raiden model 31 Jeden letoun byl vyroben v provedení J2M6 31 a druhý jako J2M6a 31A, odlišoval se použitím čtyř kanónů typ 99 model 2 | 雷電 / Raiden - "Thunderbolt" / The Allied codename was "Jack" 三一型 / - / Navy interceptor fighter Raiden Model 31 |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Navy Interceptor "Raiden", Bunrindo Co., Ltd., No.61, 1996-11, ISBN978-4-89319-058-1 http://www.combinedfleet.com/ijna/j2m.htm archiv autora |