Název: Name: | Manšu Ki-116 | Manshu Ki-116 |
Originální název: Original Name: | キ116试作战斗机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.06.1945 Manchuria Airplane Manufacturing Co., Ltd., Harbin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.06.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2240 kg | 4938 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3193 kg | 7039 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3500 kg | 7716 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,238 m | 36ft 10,43in |
Délka: Length: | 9,920 m | 32ft 6,55in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 3,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,00 m2 | 226.04 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 152,05 kg/m2 | 31.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-112-II (Ha-33-62), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 993 kW (1 350 k) v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) v h= 5 800 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 950 mm. | Mitsubishi Ha-112-II (Ha-33-62) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,479 hp for take-off at 2,600 rpm, 1,332 hp at 6,562 ft and 1,233 hp at an amplitude 19,030 ft, driving a three-blade constant-speed propeller of the diameter 9ft 8,14in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 734 l | 161.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 619 km/h v 5800 m | 384.6 mph in 19029 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 550 km/h v 3600 m | 341.8 mph in 11811 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10400 m | 34121 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v křídlech (po 150 nábojích) 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 350 nábojích). | Two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in a wing-mounted 150 rpg and two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in the upper fuselage decking 350 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | キ116试作战斗机 - Šisaku Sento-ki - Experimntální armádní stíhač Ki-116 Jednalo se o přestavbu letounu Nakajima Ki-84-I Ko | キ116试作战斗机 - Shisaku Sentoki - Experimental Army Fighter Ki-116 The Mansyu (Nakajima) Ki-116 was the last variant of the Nakajima Ki-84 Army Type 4 fighter to reach the prototype stage. It was originally the fourth Mansyu-built Ki-84-I, and adapted to take a smaller and lighter Mitsubishi Ha-112-II engine, the same engine as used in the Kawasaki Ki-100, driving a three-blade popeller borrowed from a Mitsubishi Ki-46-III Dinah. This conversion proved to be very successful, and a reduction of 1,000 lb in empty weight being registered. A single prototype was produced, and was undergoing tests at the end of the war. The plane was longer and had an increased tail surface area as compared to the original Ki-84. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon, Ph.D., The Nakajima Hayate, Aircraft in Profile No. 70, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1966 Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-84a/b Hayate in Japanese Army Air Force Service, Reading, Berkshire, UK, Osprey Publishing Ltd., 1971, ISBN 0-85045-044-6 Leszek A. Wieliczko, Nakajima Ki-84 Hayate. Lublin, Poland, Kagero, 2005, ISBN 83-89088-76-2. http://www.samoloty.ow.pl/str260.htm archiv autora |