IFA G5

VEB G5
     
Název:
Name:
IFA G5 IFA G5
Originální název:
Original Name:
IFA G5 (VEB G5)
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
VEB Kraftfahrzeugwerk „Ernst Grube“, Werdau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.1964
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1952
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
7850 kg 17306 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
51101) kg 11266 1) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
13960 kg 30777 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
4000 kg 8818 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
17960 kg 39595 lb
Celková délka:
Overall Length:
7175 mm 23ft 6,48in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2,43in
Celková výška:
Overall Height:
3000 mm 9ft 10,11in
Světlá výška:
Ground Clearance:
255 mm 10,03in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm - ?
? - ?
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
8,25-20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
EM 6–20–3
- 6 valcovový vznetový, kvapalinou chladený radový motor
- objem 9036 cm3
- výkon 88 kW (120 k) / 2000 ot/min,
EM 6–20–3
- 6 cylinders, diesel water cooled line engine
- objem 9036 cm3
- power 120 hp / 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
5-stupňová, nesynchronizovaná prevodovka 5 gear
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
150 l 33 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60 km/h 37.3 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
40 km/h 24.9 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
36 l/100 km 7.85 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) na komunikaci, v terérne 3650 kg 1) on road, in terrain 8047 lb
Zdroje:
Sources:
www.automobilrevue.cz
https://en.wikipedia.org/wiki/IFA_G5
URL : https://www.valka.cz/IFA-G5-t30886#537804 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Výrobce: VEB Kraftfahrzeugwerk "Ernst Grube", Werdau (NDR)
Výroba v letech 1954-1957


Podvozek - třínápravový, pohon 6x6
Užitečné zatížení - 5000 kg


Motor:
Typ - EM 6-20
Počet válců - 6, chlazení vodou
Palivo - nafta
Objem motoru - 9036 ccm
Výkon - 88,3 kW (120 hp) při 2000 ot/min
Spotřeba - 30,8 l/100 km


Maximální rychlost - 60 km/h
Objem nádrže - 150 l


Cisterna na snímku má objem 4000 litrů



Od roku 1958 se vyráběl modernizovaný G5/2
Podvozek - třínápravový, pohon 6x6
Užitečné zatížení - 5000 kg


Motor:
Typ - EM 6-20
Počet válců - 6, chlazení vodou
Palivo - nafta
Objem motoru - 9840 ccm
Výkon - 110 kW (150 hp) při 2000 ot/min
Spotřeba - 30,8 l/100 km


Maximální rychlost - 72 km/h
Objem nádrže - 150 l
IFA G5 -


URL : https://www.valka.cz/IFA-G5-t30886#111371 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Auto na fotce je verze G5/2 lze to na první pohled poznat podle kabiny s pevnou střechou. Starší verze měla kabinu s plátěnou střechou, fotku jsem našel a přikládám.
Původním odběratelem byla KVP(Kasernierte-Volkspolizei) tedy kasernovaná lidová policie (sbor kterým byl obcházen zákaz armády v NDR) ze které se později vytvořila NVA (Nationale Volksarmee) lidová armáda NDR.
IFA G5 -


URL : https://www.valka.cz/IFA-G5-t30886#112281 Version : 0
Production ran from 1952 (the first 5 prototypes) to 1964 (with a break in 1960-63). In 1962, a third generation prototype (G5/3) was prepared, but it did not go into series production.


Development of the vehicle began in 1951 at the formerly army-run FEW (Forschungs - und Entwicklungswerk) Motor Vehicle Development Centre, Hohenstein-Ernsthal (a suburb of Karl-Marx-Stadt (today Saxony Kamenice or Chemnitz). The production vehicles were originally built with a canvas roof and a folding windscreen, but soon after the start of series production, the G5/1 was also equipped with a classic fixed cab.


Production was handled by the VEB Kraftfahrzeugwerk "Ernst Grube", Werdau (formerly Hermann Schumann AG), which originally produced railway carriages and trams and later in the 1920s also utility bodies for various German car manufacturers.



Source: https://en.wikipedia.org/wiki/IFA_G5
www.automobilrevue.cz
URL : https://www.valka.cz/IFA-G5-t30886#537801 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more