Kokusai Ku 8-II [Goose, Gander]

Kokusai Ku 8-II / 国際 ク-8Ⅱ
     
Název:
Name:
Kokusai Ku 8-II Kokusai Ku 8-II
Originální název:
Original Name:
国際 ク-8Ⅱ
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.03.1945 Japan International Air Industries, Ltd., Hiratsuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.03.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
cca 1001)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1942
Osádka:
Crew:
2 + 20 vojáků výsadku
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1700 kg 3748 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3493 kg 7701 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
23,160 m 75ft 11,8in
Délka:
Length:
13,420 m 44ft 0,35in
Výška:
Height:
2,960 m 9ft 8,54in
Plocha křídla:
Wing Area:
50,70 m2 545.73 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
69,20 kg/m2 14.17 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
0
Typ:
Type:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
- -
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
224 km/h v - m 139.2 mph in - ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
195 km/h v - m 121.2 mph in - ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
- m/s - ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
- min do - m - min to - ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
- m - ft
Dolet:
Range:
- km - mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km - mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1)Wikipedie uvádí počet 700
- spojenecké kódové jméno: Goose později změněno na Gander.
- maximální hmotnost nákladu 1 793 kg
- verze Ku-8-II se od předešlé verze odlišovala dveřmi pro výsadkáře a mírně vyšší nosností.
1)Wikipedia shows the number of aircraft built 700th
- Type 4 Special Transport Glider
- The Allied code name Goose and later Gander
- It could carry twenty troops, or a mountain cannon or 3,953 lbs of cargo and two crew.
- "Gander" was never used in combat, but may have seen service flying critical cargoes to the Philippines in the summer of 1944
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
L+K 10/1993, Václav Němeček, Letadla 39-45, Kokusai Ku-8
http://www.airwar.ru/enc/glider/ku8.html#LTH
http://pwencycl.kgbudge.com/K/u/Ku-8_Gander.htm
http://www.aviastar.org/air/japan/kokusai_ku-8.php
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ku-8-II-Goose-Gander-t30554#110686 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kokusai Ku-8-II /
- / - / Gander
四式特殊输送机 / - / armádní transportní klázák Type 4



Historie:
Kluzáky Kokusai Ku-8-II byly vlastně jedinými japonskými nákladními kluzáky, které s v Japonsku dočkaly alespoň minimálního využití. Američané je nacházeli po dobytí filipínského ostrova Luzon v lednu 1945 a dali jim kódové jméno Gander. Historii můžeme sledovat už od roku 1937, tehdy japonské ministerstvo dopravy objednalo civilní dopravní letoun, který byl označen TK-3, poháněly jej motory Nakajima Kotobuki 3, první vzlet se konal v polovině roku 1938, ale letoun ministerstvo neuspokojil svými vlastnostmi a celý projekt byl zrušen. Tato skutečnost však neunikla armádnímu letectvu, které potřebovalo malý dopravní a kurýrní letoun a tak jej o rok později s úpravami přijímá jako "Kokusai Ki 59". Přípravy na výrobu a konečné úpravy nakonec zabraly dva roky a tak je tento letoun zařazen do výzbroje jako "dopravní letoun Typ 1". Celkem bylo vyrobeno 59 letadel.
Konečně se dostáváme k nákladnímu kluzáku, koncem roku 1941 prošel jeden letoun úpravami a celkovým zjednodušením až z něj vznikl nákladní kluzák Ku-8-I. Výroba samotná byla realizována od ledna 1944 do března 1945, během této doby bylo vyrobeno asi 100 kluzáků ve verzi Ku-8-II. Příď se dala odklopit vpravo, přepravní kapacita byla slušná - dvacet vojáků nebo horský kanón s obsluhou. Bojové nasazení bylo nevelké, jako vlečné posloužily demilitarizované bombardéry Mitsubishi Ki-21, nebo dopravní Mitsubishi Ki-57.


Označení Ku (ク) je zkratka japonského slova Kuraida - kluzák.


Použité prameny:
L+K 10/1993, str. 57; Letadla 39-45
www.geocities.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ku-8-II-Goose-Gander-t30554#110826 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie Kokusai Ku-8
Kokusai Ku 8-II [Goose, Gander] -


Kokusai Ku 8-II [Goose, Gander] -


Kokusai Ku 8-II [Goose, Gander] -


Kokusai Ku 8-II [Goose, Gander] -


URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ku-8-II-Goose-Gander-t30554#110827 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hrubý náčrt a fotografie
Kokusai Ku 8-II [Goose, Gander] -


Kokusai Ku 8-II [Goose, Gander] -


URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ku-8-II-Goose-Gander-t30554#150160 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more