Název: Name: | Rikugun Ki-93-Ib | Rikugun Ki-93-Ib |
Originální název: Original Name: | 陆军航空工厂 キ93-I乙试作输送机 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 1st Army Aviation Workshop, Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 nezalétaný prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7790 kg | 17174 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10800 kg | 23810 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11640 kg | 25662 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 19,000 m | 62ft 4,02in |
Délka: Length: | 14,220 m | 46ft 7,84in |
Výška: Height: | 4,850 m | 15ft 10,93in |
Plocha křídla: Wing Area: | 54,75 m2 | 589.322 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 198,72 kg/m2 | 40.7 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-214, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 790 kW, 1 470 kW v h= 1 500 m a 1 290 kW v h= 8 300 m. Vrtule šestilisté kovové VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 800 mm. | Mitsubishi Ha-214, eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 2,400 hp for take-off, 1,970 hp for 4,920 ft and 1,730 hp at 27,230 ft, driving a six-blade VDM metal constant-speed propellers of the diameter 12ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 480 l | 545.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 624 km/h v 8300 m | 387.7 mph in 27231 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 6000 m | 217.5 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | - m/s | - ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,1 min do 6000 m | 9,1 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12050 m | 39534 ft |
Dolet: Range: | 1850 km | 1149.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000 km | 1864.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Type 88 ráže 75 mm 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm a 1x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v zadní části kabiny se 400 náboji. Pumový náklad: 2x 250 kg puma. | One fixed forward-firing 2.95 inchs Type 88 cannon in ventral gondola, two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in wing roots and one flexible rear-firing 0.5 inch Ho-103 machine-gun mounting in rear cockpit. Bomb load: Up to 1,102 lbs bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - Výkony jsou pouze vypočtené. - Konstrukce letounu slibovala vysokou odolnost v boji, samosvorné obaly palivových nádrží, automatický hasící systém, ochrana pancéřovými deskami o tloušťce 8-12 mm a čelní sklo 70 mm silné. | The Ki-93-Ib anti-shipping or bomber-destroyer aircraft. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrin-Do Co. Ltd., Nakano Koku, Japan, ISBN4-89319-021-0 L+K 13/1977, Václav Němeček, Letadla 1939 – 45, Rikugun Ki-93 http://www.samoloty.ow.pl/str089.htm archiv autora |