Jokosuka D3Y1-K Mjódžó (prototypy)

Yokosuka D3Y1-K Myōjō (prototypes) / 空技廠 D3Y1-K「明星」(練習用爆撃機)
     
Název:
Name:
Jokosuka D3Y1-K Yokosuka D3Y1-K
Originální název:
Original Name:
空技廠 D3Y1-K「明星」(練習用爆撃機)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1944-DD.08.1944 Naval Technical Air Workshop, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1944-DD.08.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3333 kg 7348 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4200 kg 9259 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
11,520 m 36ft 9,73in
Výška:
Height:
4,190 m 13ft 9,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,80 m2 353.06 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
128,049 kg/m2 26.23 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Kinsei 54 (Ha-33-54) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1 300 k), 883 kW (1 200 k) v h= 3 000 m a 809 kW (1 100 k) v h= 6 200 m.
Trojlistá vrtule s konstantními otáčkami o průměru 3 200 mm.
Mitsubishi Kinsei 54 (Ha-33-54) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,282 hp for take-off and 1,184 hp at 9,843 ft and 1,085 hp at 20,341 ft,
driving a three-blade metal constant speed propeller of 10ft 6in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 000 l 220 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
448 km/h v 6200 m 278.4 mph in 20341 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
295 km/h v 3000 m 183.3 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,367 min do 6000 m 13,367 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9250 m 30348 ft
Dolet:
Range:
1300 km 807.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2180 km 1354.6 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm na konci kabiny.

Pumový náklad: pumy do hmotnosti 270 kg na vnějších závěsnících.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in the engine cowling and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.

Bomb load: Up to 595 lb.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
试作 练习用爆机击「明星」 - námořní experimentální střemhlavý cvičný bombardér Myojo
试作 练习用爆机击「明星」 - Navy Experimental Training Dive Bomber Myojo
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, pp. 469-471, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
http://www.combinedfleet.com/ijna/d3y.htm
www.aviarmor.net
http://www.samoloty.ow.pl/str009.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-D3Y1-K-Mjodzo-prototypy-t30082#108318 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohled
Jokosuka D3Y1-K Mjódžó (prototypy) -


Jokosuka D3Y1-K Mjódžó (prototypy) -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-D3Y1-K-Mjodzo-prototypy-t30082#108329 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more