Název: Name: | Tačikawa Ki-94-I | Tachikawa Ki-94-I |
Originální název: Original Name: | キ94 I 试作高高度防空战斗机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.05.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (pouze maketa ve skutečné velikosti / Mock-up only) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | jiné | other |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6500 kg | 14330 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8800 kg | 19401 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9400 kg | 20723 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,000 m | 49ft 2,54in |
Délka: Length: | 13,050 m | 42ft 9,77in |
Výška: Height: | 3,850 m | 12ft 7,56in |
Plocha křídla: Wing Area: | 37,00 m2 | 398.26 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 237,84 kg/m2 | 48.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši MK9A Ha-211-II Ru vzduchem chlazený dvojhvězdicový osmnáctiválec, přplňovaný turbokompesorem o vzletovém výkonu 1 618 kW (2 200 k), 1 522 kW (2 070 k) v h= 1 000 m a 1 287 kW (1 750 k) v h= 10 500 m. Vrtule čtyřlisté s konstantní rychlostí otáček, přední tažná o průměru 3 320 mm a zadní tlačná 3 400 mm. | Misubishi MK9A Ha-211-II Ru eighteen-cylinder air-cooled radial engine was turbocharged in push-pull arrangement, 2,170 hp for take-off, 2,042 at 3,280 ft and 1,726 hp at 33,808 ft, driving two four-blade propellers in a push-pull configuration constant-speed type, diameter of the front propeller 10ft 10,7in and rear pusher propeller with a diameter of 11ft 2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 800 l ve vnitřních nádržích a 600 l v přídavných nádržích | 396 UK gallons in the internally tanks and 132 UK gallons external fuel tanks. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 780 km/h v 10000 m | 484.7 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 430 km/h v 8000 m | 267.2 mph in 26247 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,95 min do 10000 m | 9,95 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14000 m | 45932 ft |
Dolet: Range: | 1520 km | 944.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1800 km | 1118.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Ho-155-I ráže 30 mm v křídlech a 2x pevný kanón Ho-203 ráže 37 mm v gondolách. Pumový náklad: 2x 50 kg puma Ta-Dan pod trupem. | Two fixed forward-firing 1.46 inch Ho-203 cannons in gondolas mounted and two fixed forward-firing 1.18 inch Ho-155-I cannons in the wings mounted. Bomb load: Two 110lb Ta-Dan bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Experimentální projekt výškového stíhače. Výkony jsou pouze vypočtené. Velice zajímavá konstrukce dvoutrupého letounu se středovou gondolou, v té byly dva motory (tažný - tlačný) a mezi motory byla přetlaková pilotní kabina. Předpokládané výkony byly nakonec vyhodnoceny jako "přehnaně optimistické" a navíc bylo možno očekávat technické problémy, vibrace, přehřívání motoru atd. Práce na projektu byly proto ukončeny v první polovině roku 1944. | Experimental Hi Altitude Intercepter This airplane was the twin body, the twin boom-type. Two engines were arranged before and behind the central body. The first three wheel-type landing gear and pressure cockpit were adopted in Japan. But, as for this plan, there was impossibility in the arrangement position of the exhaust turbine. Then, this wasn't being considered about the pilot's escape. Prospective performance Ki-94 however was judged as "unduly optimistic" by the technical department of the Rikugun Koku Hombu, this design was judged too complex by the technical department and assume the vibration of the tail, cooling of the engine, and so on may have been problems and the project was canceled. Performances are only calculated. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, No.24 Army Experimental Fighters Bunrindo Co-Ltd. Japan, rok 1990 ja.wikipedia.org archiv autora |