Kawaniši Baika

Kawanishi (Baika) / 川西「梅花」
     
Název:
Name:
Kawaniši Baika Kawanishi Baika
Originální název:
Original Name:
川西 梅花
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nišinomija /
Období výroby:
Production Period:
02.07.1945-15.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
odhazovací jettisonable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
750 kg 1653 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1430 kg 3153 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
6,600 m 21ft 7,83in
Délka:
Length:
7,000 m 22ft 11,58in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
7,59 m2 81.7 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
186,00 kg/m2 38.1 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pulzační pulse-jet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maru Ka-10 o tahu 300 kg (2,9 kN) Maru Ka-10 of thurst 660 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
600 l 132 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
648 km/h v 2000 m 402.6 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
485 km/h v 600 m 301.4 mph in 1969 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,9 min do 2000 m 3,9 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2000 m 6562 ft
Dolet:
Range:
276 km 171.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
nálož o hmotnosti 260 kg A 550 lb explosive warhead
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
梅花 - Baika – Švestkový květ (jap.)


Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočtené.


Existovaly tři projekty:
1.) vzlet ze země probíhal pomocí startovacích raket na odvoditelném podvozku, motor je vzadu nad kabinou.
2.) vzlet z katapultu ponorky, bez podvozku, motor je mírně posunut vzad
3.) start z letadel Nakajima G8N1 nebo Yokosuka P1Y, bez podvozku, motor je pod trupem.

Tah motoru je v některých pramenech (Tadeusz Januszewski) udáván s hodnotou 360 kg (3,53 kN).


梅花 - Baika – Plum Blossom


All performance parameters are only calculated.


Type I - Pulsejet intake located above and behind the cockpit, droppable landing gear. Intended for conventional take off on own power (possibly with the help of droppable rocket boosters).
Type II - Similar to Type I, but with pulsejet moved forwards, no landing gear. Intended for submarine launch.
Type III - Pulsejet mounted ventrally, no landing gear. Presumably, this version was intended to be air-launched by medium bombers such as the Mitsubishi G4M, Nakajima G8N or Yokosuka P1Y.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Josef Novotný, Causa kamikaze, 1. Vydání, Naše vojsko, 1991, ISBN: 80-206-0066-3
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-Baika-t28825#324698 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kawanishi Baika


梅花 / Baika / -
- / - / Experimentální speciální útočný letoun Baika


Historie:


- Japonské námořní letectvo (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu), v únoru 1945 udělilo priority projektům, které měly zabezpečit ochranu ostrovů před vyloděním spojeneckých sil na mateřské ostrovy, nebo případně měly napomoci zničit již vybudované předmostí a již vyloděné spojenecké síly zatlačit zpět do moře. Pro tento úkol bylo vypracováno značné množství projektů v oblasti lodí a člunů, pozemní techniky a také letadel. Velmi často byly navrhovány sebevražedné zbraně. Kaigun Kōkū Hombu v kategorii sebevražedných letadel byly upřednostněny dva projekty.
- Prvním byl projekt Námořního arsenálu v Jokosuce (Dai-Ichi Kaigun Koku Gijitsuho, Yokosuka) označený Ohka 43A, který měl být poháněn proudovým motorem Ishikawajima Ne-20.
- Druhým projektem měl být jednoduchý sebevražedný letoun Baika, který měl být poháněn konstrukčně jednodušším a tím také levnějším - pulzačním motorem Maru Ka-10.


- Japonský průmysl byl v té době těžce poničen americkým bombardováním, mnoho kvalifikovaných dělníků bylo odvedeno do ozbrojených sil a navíc ještě chyběly mnohé suroviny pro výrobu letadel. Několika japonským ponorkám se však podařilo dopravit do Japonska výrobní dokumentaci německých letadel, motorů a zařízení, které Japonci v Německu zakoupili. Japonci doufali, že pomocí těchto podkladů se jim podaří zhotovit celou řadu velice užitečných letadel a zbraní, které Japonsko zachrání před očekávanou invazí.


- Jednou z takových byla výkresová dokumentace létající pumy Fieseler Fi-103 a proudového „lidového stíhače“ Heinkel He-162. S dokumentacemi se začali seznamovat na tokijské univerzitě profesoři Taichiro Ogawa a Ichiro Tani. Na jejich základě vznikl projekt označený jako Baika (Švestkový květ). Nedá se tedy hovořit o nějaké kopii německé pilotované střely Fieseler Fi 103 Reichenberg IV.


- Projekt sebevražedného letounku zaujal velitelství námořního letectva svou jednoduchostí a navíc byl předpoklad pro jeho snadnou obsluhu a pilotáž.


- Motor Maru Ka-10 byl navržen dle německého vzoru - motoru Argus 109-014. Pulsační motor je obecně z konstrukčního hlediska velmi jednoduchý a pokud navíc měli japonští konstruktéři funkční a ověřený motor, jakým německý Argus bezpochyby byl, existoval předpoklad v jeho rychlé a snadné zavedení do výroby, jedinou vadu spatřovali japonští inženýři v silných vibracích, které by se přenášely do trupu letounu.


- 5. srpna 1945 se sešli zástupci Kaigun Kōkū Hombu (admirálové Wada a Katahira), profesoři Nakanishi, Ogawa a Kihara a ředitel společnosti 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha (dále jen Kawanishi) pan Katachiro. Posledně jmenovaný byl na schůzku přizván, protože Kawanishi měla sebevražedné letounky vyrábět a zabezpečit jejich výrobu u celé řady malých továren a drobných dodavatelů.
Společnost Kawanishi by také zodpovídala za řadu zde stanovených termínů pro výrobu letadel. Bylo třeba zabezpečit výrobní výkresy, zhotovit a otestovat prototypy a připravit a rozjet sériovou výrobu, která měla začít koncem října roku 1945!


- 8. srpna proběhla druhá schůzka, byl zde ustanoven tým šedesáti konstruktérů, které měl řídit inženýr Tamenobu. Konstruktéři měli přijít do sídla Kawanishi, do něsta Naura ve třech vlnách, většinou se jednalo o převelené konstruktéry z 第一海軍航空技術廠 - Dai-Ichi Kaigun Kōkū Gijutsu-shō (1st Naval Air Technical Arsenal)- jokosuckého námořního arsenálu a skutečně a skutečně, 11. srpna přijelo deset konstruktérů a 15. srpna přijelo dalších patnáct lidí. Práce na prototypech Baiky však už nebyly ani započaty.


- Letounek Baika měl být údajně vyráběn ve třech variantách, první a nejdůležitější variantou měl být letoun, který měl vzlétat ze země na odhazovacím podvozku, vzlet měl proběhnout pomocí startovacích raket. Po startu měl pilot vyhledat vhodný cíl, zamířit na cíl letounem a …
Druhá varianta měla startovat z ponorek pomocí katapultu, cílem měly být nepřátelské lodě, především letadlové, nebo nepřátelské námořní základny a sklady materiálu a pohonných hmot.
Třetí a poslední variantou měl být letounek vypouštěný za letu z letadel, jako o možných nosičích bylo uvažováno o bombardérech P1Y3, G4M a G8N1.


- Ještě jedna konstrukční zajímavost, která stojí za zmínku, Baika měla být na zemi složitelná, široká poté měla být do 3 600 mm, dlouhá do 8 500 mm a výška neměla přesáhnout 4 000 mm. Toto řešení mělo zlepšit manipulaci, skladování a přepravu letounu.


- Informace o těchto verzích je nutno brát jako zajímavou informaci, stále se jednalo jen a pouze o nehotový projekt.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-Baika-t28825#324696 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Samovražedná pilotovaná puma Kawaniši Baika


Projekt vychádzal z nemeckej pilotovanej okrídlenej pumy V-1 Reichenberg.Koncom roku 1944 bola nemeckou ponorkou do Japonska dopravená výkresová dokumentácia a jeden pulzačný motor Argus As 109-014.Projektu sa ujal prof.Ičiro Tani a Tajčiro Ogawa z Leteckého inštitútu v Tokiu.Spoluprácu zahájili s Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha.
vznikol malý dolnoplošník s pulzačným motorom nad trupom za kabínou pilota.Štart mal prebehnúť s použitím odhadzovacieho podvozku.Okrem tejto klasickej konštrukci boli v pláne i ďalšie modifikácie napr.s motorom pod trupom.
Projekt tejto najvýkonnejšej samovražednej zbrane nebol dokončený.
Kawaniši Baika -


Kawaniši Baika -


Kawaniši Baika -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-Baika-t28825#101517 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more