Název: Name: | Kjúšú K10W1 | Kyūshū K10W1 |
Originální název: Original Name: | 二式陸上中間練習機 K10W | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka DD.02.1943-DD.08.1944 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.08.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 176: Watanabe - 26 Nippon - 150 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1476 kg | 3254 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2038 kg | 4493 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2093 kg | 4614 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,360 m | 40ft 6,61in |
Délka: Length: | 8,836 m | 28ft 11,9in |
Výška: Height: | 2,840 m | 9ft 3,81in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,32 m2 | 240.25 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 91,308 kg/m2 | 18.7 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 441 kW (600 k) a 338 kW (460 k) v h= 2 050 m. Vrtule dvoulistá, dřevěná s nestavitelným úhlem náběhu o průměru 2 650 mm. | Nakajima Kotobuki 2 Kai-1 nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 592 hp for take-off and 454 hp at 6,825 ft, driving a two-blade wooden propeller of the diameter 8ft 8,3in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 448 l | 98.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 282 km/h v 2080 m | 175.2 mph in 6824 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 222 km/h v 1000 m | 137.9 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,86 m/s | 956.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 17,22 min do 5000 m | 17,22 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6770 m | 22211 ft |
Dolet: Range: | 830 km | 515.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm Pumový náklad: 4x málá cvičná puma. | One fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-gun. Bomb load: Four small practice bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 二式陸上中間練習機 K10W1 - Námořní pokračovací cvičný letoun typu 2 (K10W1) Spojenecké kódové jméno: Oak Popis v dalším příspěvku. | 二式陸上中間練習機 K10W1 - Type 2 Land based intermediate trainer K10W1 Allied Code Name: "Oak" Kyushu K10W1 was one of the exceptions that were based on foreign design, was based on the North American NA-16 basic trainer. Japanese interest in the NA-16 began in 1937 when Mitsubishi purchased two examples of the aircraft, one powered by a 450hp Pratt & Whitney R-965-9CG engine and one powered by a Wright R-975-E3. Mitsubishi passed the aircraft on to the Japanese navy, which tested them as the KXA1 and KXA2 Navy Experimental Type A Intermediate Trainers. The navy was impressed by the aircraft and decided to purchase a licence to manufacture the aircraft in Japan. Production of the new trainer was entrusted to K.K. Watanabe Tekkosho, and the modified aircraft was designated the Navy Type 2 Intermediate Trainer (K10W1). Watanabe was later renamed Kyushu, and the aircraft is normally referred to as the Kyushu K10W1, although the company letter remained 'W'. The K10W1 replaced the earlier K5Y1 as the standard intermediate trainer in the Japanese Navy, although by the time it entered service the navy was rarely able to give its pilots a satisfactory amount of training. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/k10w.htm www.historyofwar.org archiv autora |