CZK - Tatra 815 VV 15 170 4x4.1

     
Název:
Name:
Tatra 815 VV 15 170 4x4.1 Tatra 815 VV 15 170 4x4.1
Originální název:
Original Name:
Tatra 815 VV 15 170 4x4.1
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra, Kopřivnice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1991-DD.MM.1998 (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1991
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1 (+ 20 na korbě / + 20 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
9200 kg 20283 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
54001) kg 119051) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
15000 kg 33069 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
16000 kg 35274 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
31000 kg 68343 lb
Celková délka:
Overall Length:
7800 mm 25ft 7in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
36202) mm 11ft 10.5in2)
Světlá výška:
Ground Clearance:
380 mm 1ft 3in
Rozvor:
Wheelbase:
3900 mm 153 ½ in
Rozchod:
Track:
2044 mm - přední náprava
1988 mm - zadní náprava
80 ½ in - front axle
78 ¼ in - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní
parkovací
odlehčovací
service brake
parking brake
engine brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
Pneumatiky:
Tyres:
15,00-21 TO4
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3-928-33
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 810 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 170 kW při 2200 ot/min
Tatra T3-928-33
- air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection diesel engine,
- number of cylinders: 8
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.51 in
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 597 lb.ft at 1400 rpm
- maximum power output: 228 hp (231 PS) at 2200 rpm
Převodovka:
Gearbox:
5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazený elektropneumaticky s předvolbou synchromesh gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting by means of a gear shift lever with pre-selector
Spojka:
Clutch:
jednolamelová s průměrem 420 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem single-plate, diaphragm clutch 420 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
230 l 50.59 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 53 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
26 l/100 km 10.86 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km 621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
30 ° / 30 °
Svah:
Gradient:
323) ° 713) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m 35in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1,4 m 55in
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) na korbě
2) s plachtou
3) bez přívěsu
1) on the platform
2) with tarpaulin
3) without trailer
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VV-15-170-4x4-1-t26928#96027 Version : 0
T-815 VV (MSD 186 72-35) of the armaments 151. engineer battalion, June 2005..
CZK - Tatra 815 VV 15 170 4x4.1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VV-15-170-4x4-1-t26928#113488 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T-815 VV (VPZ 414 21-73) provozovaná u Opravárenského praporu OS SR, duben 2010.

Fotografie: Opravárenský prápor

CZK - Tatra 815 VV 15 170 4x4.1 -


CZK - Tatra 815 VV 15 170 4x4.1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VV-15-170-4x4-1-t26928#394532 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T-815 VV (VPZ 439 62-99) s přívěsem PV 16.12 A, oba z výzbroje 43. výsadkového mechanizovaného praporu při vlakovém přesunu do VVP Hradiště (Doupov) v rámci závěrečné fáze přípravy 7. jednotky Provinčního rekonstrukčního týmu Lógar, která byla zahájena v neděli 5. prosince 2010.

Fotografie: Vladimír

CZK - Tatra 815 VV 15 170 4x4.1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VV-15-170-4x4-1-t26928#394525 Version : 0
Vehicle T-815 VV (MSD 178 94-58, 439 59-48, 439 70-76) of the equipment 2. and 3. mechanized platoon 42. mechanized battalion, which ensure the transfer of equipment and material of the aforementioned units from the barracks in the Camp by Prague in the context of counter-terrorism measures, Barracks 17. November, Prague, 6. April 2016. In response to the terrorist attacks at the airport in Brussels has allocated the Army of the CZECH republic 23. march 2016 550 soldiers to reinforce the Police of the CZECH republic. The soldiers worked with the police in joint patrols at airports, railway stations and other places with increased concentrations of people. The soldiers were deployed in three task clusters in the Prague, the north moravian and south moravian region. To strengthen the police in the Prague it was addressed to 350 soldiers. The other two task groups consisted of 100 soldiers. For the task force in Prague they were dedicated soldiers of the 4. rapid deployment brigade and 15. engineer regiment, for two task groups in Moravia, then members of the 7. mechanized brigade. In carrying out the task gradually turns soldiers from each of the subordinate battalions..
CZK - Tatra 815 VV 15 170 4x4.1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VV-15-170-4x4-1-t26928#550053 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more