Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight:
? kg
? lb
Rozpětí: Wingspan:
11,580 m
37ft 11,91in
Délka: Length:
9,720 m
31ft 10,68in
Výška: Height:
3,500 m
11ft 5,8in
Plocha křídla: Wing Area:
33,36 m2
359.08 ft2
Plošné zatížení: Wing Loading:
71,94 kg/m2
14.73 lb/ft2
Pohon: Propulsion:
Kategorie: Category:
pístový
piston
Počet motorů: Number of Engines:
1
Typ: Type:
Piaggio P.IX RC.35, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 522 kW (700 k). Vrtule trojlistá kovová.
Piaggio P.IX RC.35, nine-cylinder, air-cooled, radial engine rated 672 hp, driving three blade metal propeller.
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity:
?
?
Výkony: Performance:
Maximální rychlost: Maximum Speed:
300 km/h v 2000 m
186.4 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost: Cruise Speed:
245 km/h v 1000 m
152.2 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání: Climb Rate:
11.1 m/s
2178.501 ft/min
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to:
11,0 min do 4000 m
11,0 min to 13123 ft
Operační dostup: Service Ceiling:
6600 m
21654 ft
Dolet: Range:
800 km
497.1 mi
Maximální dolet: Maximum Range:
1500 km
932.1 mi
Výzbroj: Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji pro každý
One fixed forward firing 0.303 Breda-SAFAT machine guns mouted in the nose, 500 rpg
Uživatelské státy: User States:
Poznámka: Note:
Plovákový letoun Ro.43 úzce vycházel průzkumného letoun IMAM Ro.37 a byl dílem i stejného konstruktéra. Byl navržen pro službu na katapultech bitovních lodí a křižníků italského námořnictva (Regia Marina).
Derived from the Ro.37 Lince reconnaissance aircraft, with the same designer. The Ro.43 was designed to meet a requirement of the Regia Marina, for a catapult launched reconnaissance aircraft to equip the Maritime Reconnaissance Squadrons operating from its cruisers and battleships.
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#385162
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Historie letounu:
Z konstrukčního hlediska nepřinesl průzkumný letoun IMAM Ro.43 nic nového, velmi úzce navázal na pozemní letoun IMAM Ro.37bis. Oproti svému předchůdci nebylo na konstrukci letounu provedeno mnoho změn, tedy ponecháme-li stranou záměnu kolového podvozku za jeden centrální plovák a dva plováky pomocné.
S plovákovými letouny se počítalo především pro službu na válečných lodích italského námořnictva, letouny měly vzlétat pomocí katapultů z palub bitevních lodí a křižníků a provádět průzkumné lety, popř. řídit palbu z lodních děl. S ohledem na nedostatek místa na válečných lodích musela být upravena i křídla, která byla nyní sklápěcí podél trupu. Zkoušky nového letounu začaly v roce 1936 a od následujícího roku započala sériová výroba.
IMAM Ro.43 byl spíše podprůměrným letounem co se výkonu týče, na druhou stranu se vyznačoval značnou spolehlivostí v provozu. Italské letectvo zavedením tohoto stroje do výzbroje získalo, za cenu minimálního vývoje a tím i malých nákladů letoun, který byl ve své kategorii srovnatelný s letouny ostatních letectev.
Letouny se dostaly na paluby válečných lodí, kde začaly plnit své úkoly, další část letadel byla přesunuta k hranicím Řecka, aby zde prováděly první průzkumné lety. Jakmile se však dostaly Ro.43 nebo i Ro.44 (nepříliš úspěšný pokus o jednomístnou plovákovou stíhačku) do kontaktu se stíhacím letectvem protivníka docházelo na straně Italů ke značným ztrátám. Italské dvouplošníky byly velmi často nasazovány, ale při setkání s nepřátelskými letouny byly v nevýhodě a raději opouštěly bojiště.
Několik málo letounů se dostalo do Španělska, kde operačně létaly v letech 1943 – 45.
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#302316
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.