BB - S.M.S. Markgraf (1913)

S.M.S. Markgraf
S.M.S. Markgraf
     
Název:
Name:
S.M.S. Markgraf S.M.S. Markgraf
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Markgraf
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
König
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
AG Weser, Bremen /
Založení kýlu:
Laid Down:
DD.11.1911
Spuštění na vodu:
Launched:
04.06.1913
Uvedení do služby:
Commissioned:
01.10.1914
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
21.06.1919 potopena vlastní posádkou / scuttled
Velitel:
Commander:
01.10.1914-DD.08.1915 Nordmann, Hermann (Kapitän zur See)
DD.08.1915-DD.10.1916 Seifering, Karl (Kapitän zur See)
DD.10.1916-DD.08.1917 Behncke, Friedrich (Kapitän zur See)
DD.08.1917-DD.11.1918 Mörseberger, Hermann (Kapitän zur See)
DD.11.1918-21.06.1919 Schumann, Walter (Korvettenkapitän)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
41 důstojníků, 1095 poddůstojníků a námořníků

41 Officers and 1095 Enlisted
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
25796 t 25389 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
28600 t 28148 long tons
Délka:
Length:
175,40 m 575 ft 6 in
Šířka:
Beam:
29,50 m 96 ft 9 in
Ponor:
Draught:
9,19 m 30 ft 2 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 120–350 mm
citadela: 120–180 mm
pancéřová paluba: 60–100 mm
vrchní paluba: 30 mm
příčné přepážka: 170–200 mm
torpédové přepážky: 40 mm
barbety: 300 mm
hlavní dělové věže: 110–300 mm
kasematy: 170 mm
přední velitelské stanoviště: 150–300 mm
zadní velitelské stanoviště: 200 mm
Belt: 4.7–13.8 in
Citadel: 4.7–7.1 in
Armored Deck: 2.4–3.9 in
Upper Deck: 1.2 in
Transverse Bulkheads:: 6.7–7.9 in
Torpedo Bulkheads: 1.6 in
Barbettes: 11.8 in
Main Gun Turret: 4.3–11.8 in
Casemates: 6.7 in
Fore Command Station: 5.9–11.8 in
Aft Command Station: 7.9 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
12x kotel na uhlí
3x kotel na mazut
3x parní turbína Parsons
12x Coal Boiler
3x Oil Boiler
3x Parsons Steam Turbine
Výkon:
Power:
33980 kW při ? ot/min 45567.9 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
? t ? long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
38 km/h 20.5 kt
Dosah:
Range:
14816 km při rychlosti 22,2 km/h 8000 nm at speed 12 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
10x kanon 30,5-cm-SK L/50 ve věži Drh LC/1911 (5x II)
- 900 střel
14x kanon 15-cm-SK L/45 na lafetě MPL C/06.11 (14x I)
- 2240 střel
6x kanon 8,8-cm-SK L/45 na lafetě MPL C/01-06 (6x I)
4x kanon 8,8-cm-SK L/45 na lafetě MPL C/13 (4x I)
5x 50 cm torpédomet
10x 30,5-cm-SK L/50 Gun, cal. 12-in, in Drh LC/1911 Turret (5x II)
- 900 Shells
14x 15-cm-SK L/45 Gun, cal. 5.9-in, on MPL C/06.11 Mount (14x I)
- 2240 Shells
6x 8,8-cm-SK L/45 Gun, cal. 3.5-in, on MPL C/01-06 Mount (6x I)
4x 8,8-cm-SK L/45 Gun, cal. 3.5-in, on MPL C/13 Mount (4x I)
5x Torpedo-tube, cal. 19.7-in
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
původ jména: Markrabě Name Origin: Margrave
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
https://www.sms-navy.com/bb/sms_bb_konig.htm
www.german-navy.de
www.worldwar1.co.uk
https://de.wikipedia.org/wiki/SMS_Markgraf
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Markgraf
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Markgraf-1913-t25108#685502 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

S.M.S. Markgraf

- cena: 45 000 000 marek
- služba: III. bitevní flotila. Účast v bitvě u Jutska. Vypálila 254 granátů ráže 305mm. Byla zasažena třemi granáty ráže 340mm, které zabily 11 mužů a 13 zranily. Po válce internován a potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow.


Zdroj: archiv autora ...
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Markgraf-1913-t25108#92264 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more