M923

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

M923


Valníkový automobil vycházející z typové řady M939, bez navijáku.
M923 - (US DoD)

(US DoD)
URL : https://www.valka.cz/M923-t22478#85064 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Technicko-taktická data


M923
Hmotnost prázdného vozidla: 9 806 kg
Užitečné zatížení: 4 540 kg
Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg


Rozměry:
- délka: 7 803 mm
- šířka: 2 477 mm
- výška: 3 005 mm
- rozvor: 4 547 mm


Pohonná jednotka:
- typ: Cummings NHC 250; vznětový, vodou chlazený řadový šestiválec
- maximální výkon: 250 k při 2 100 ot/min


Průměrná spotřeba paliva: 59 - 77 l / 100 km



M923A1
Hmotnost prázdného vozidla: 10 067 kg
Užitečné zatížení: 4 540 kg
Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg


Rozměry:
- délka: 7 887 mm
- šířka: 2 474 mm
- výška: 3 073 mm
- rozvor: 4 547 mm


Pohonná jednotka:
- typ: Cummins NHC 250; vznětový, vodou chlazený řadový šestiválec
- maximální výkon: 250 k při 2 100 ot/min


Průměrná spotřeba paliva: 59 - 77 l / 100 km



M923A2
Hmotnost prázdného vozidla: 9 502 kg
Užitečné zatížení: 4 540 kg
Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg


Rozměry:
- délka: 7 887 mm
- šířka: 2 474 mm
- výška: 3 073 mm
- rozvor: 4 547 mm


Pohonná jednotka:
- typ: Cummins 6CTA8.3; vznětový, přeplňovaný, řadový šestiválec
- maximální výkon: 240 k při 2 100 ot/min


Průměrná spotřeba paliva: 38 - 43 l / 100 km
URL : https://www.valka.cz/M923-t22478#85186 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jako všechny zavedené typy, odvozené od M939, existuje v několika verzích, lišících se, jak zde bylo zmíněno, zejména motorem, dále pojezdovým ústrojím a několika dalšími detaily.


Jednotlivé verze lze velmi snadno zvnějšku rozeznat podle pneumatik, disků, tvaru nádrže na levé straně a uspořádání příslušenství na straně levé (jednotlivé odlišnosti platí stejně i pro další odvozené typy řady M939).


Základní verze: běžná kola, vzadu dvojmontáž, nádrž plněná přímo shora, na pravé straně podvozku bedna na výstroj.


Verze A1 přinesla změnu v podobě balónových kol s jednoduchou montáží vzadu a tuším, že i hydrauliky.


A2 dostala kromě nového motoru i centrální dohušťování pneumatik, které je skryto pod typickým trojúhelníkovým krytem na předních a "boudičkou" na zadních discích kol.


A3 se vizuelně liší jen jiným příslušenstvím, konkrétně bednou na výstroj, která je shodná s řadou M977 .


Zajímavá tabulka doporučených rychlostí na jednotlivé převodové stupně:


Transmission Range Selection Transfer Case Range Selection
"L" Low Range "H" High Range
"R" (reverse) 5 mph 5 mph
"1" (first) 5 mph 12 mph
"1-2" (second) 10 mph 25 mph
"1-3" (third) 13 mph 33 mph
"1-4" (fourth) 17 mph 43 mph
"1-5" (drive) 22 mph 54 mph Idea Idea Idea Wink
M923 - Bedna na výstroj, umístěná na rámu před zadními koly, je jediná vizuelní odlišnost, kterou jsem na tomto kusu A3 nalezl oproti A2...

Bedna na výstroj, umístěná na rámu před zadními koly, je jediná vizuelní odlišnost, kterou jsem na tomto kusu A3 nalezl oproti A2...
URL : https://www.valka.cz/M923-t22478#85785 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na první fotografii je M923 A1 (balonová kola bez krytů centrálního dohušťování). Kromě toho bych tipoval, že jde o vozidlo, používané USMC, kvůli úchytům na nevímco, umístěným na předním nárazníku (dvojice rovnoběžných trubek, poblíž uvazovacích ok). To jsem viděl mnohokrát, ale jen u USMC. K čemu to je ale nevím.
URL : https://www.valka.cz/M923-t22478#85787 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more