BB - R. N. Giulio Cesare (1911)

     
Název:
Name:
R. N. Giulio Cesare R. N. Giulio Cesare
Originální název:
Original Name:
R. N. Giulio Cesare
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Conte di Cavour
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Ansaldo, Janov
Založení kýlu:
Laid Down:
24.06.1910
Spuštění na vodu:
Launched:
15.10.1911
Uvedení do služby:
Commissioned:
07.06.1914
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
15.12.1948 předána sovětskému námořnictvu jako / transfered to Soviet Navy as Novorossijsk
Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR V. divize bitevních lodí
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR V Battleship Divison
Posádka:
Crew:
31 důstojníků, 969 poddůstojníků a námořníků 1)

31 Officers, 969 NCOs and Enlisted 1)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
23458 t 23088 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
25489 2) t 25086 2) long tons
Délka:
Length:
176,10 3) m 577 ft 9 in 3)
Šířka:
Beam:
28,00 4) m 91 ft 10 in 4)
Ponor:
Draught:
9,40 5) m 30 ft 10 in 5)
Pancéřování:
Armour:
1914:
boky: 80–250 mm
paluba: 24–40 mm
hlavní dělové věže: 240–280 mm
barbety: 130–230 mm
velitelská věž: 280 mm



1937:
paluba: 135–166 mm
barbety: 130–280 mm
1914:
Waterline Belt: 3.1–9.8 in
Deck: 0.9–1.6 in
Main Gun Turrets: 9.4–11.0 in
Barbettes: 5.1–9.1 in
Conning Tower: 11 in



1937:
Deck: 5.3–6.5 in
Barbettes: 5.1–11.0 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
1914:
24x kotel Babcock & Wilcox
3x parní turbína Parsons



1937:
8x kotel Yarrow
2x parní turbína Belluzzo / Parsons
1914:
24x Babcock & Wilcox Boiler
3x Steam Turbine Parsons



1937:
8x Yarrow Boiler
2x Belluzzo / Parsons Steam Turbine
Výkon:
Power:
23116,7 6) kW při ? ot/min 31000 6) bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
4 7)
Zásoba paliva:
Fuel Load:
1473 8) t 1450 8) long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
39,8 9) km/h 21.5 9) kt
Dosah:
Range:
8889,6 km při rychlosti 18,5 10) km/h 4800 nm at speed 10 10) kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
1914:
9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III)
4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II)
18x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1909 (18x I)
14x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (14x I)
3x 450 mm torpédomet (3x I)


1920:
9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III)
4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II)
18x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1909 (18x I)
13x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (14x I)
6x 76 mm dělo Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 (6x I)
3x 450 mm torpédomet (3x I)


1937:
6x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x III)
4x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x II)
12x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1933 (6x II)
8x 100 mm dělo Cannone da 100/47 Mod. 1928 (4x II)
16x 37 mm kanon Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 (8x II)
12x 20 mm kanon Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 (6x II)
1914:
9x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (3x III)
4x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (2x II)
18x Cannone da 120/50 Mod. 1909 Gun, cal. 4.7-in (18x I)
14x Cannone da 76/50 Mod. 1909 Gun, cal. 3-in (14x I)
3x Torpedo-tube, cal. 17.7-in (3x I)


1920:
9x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (3x III)
4x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (2x II)
18x Cannone da 120/50 Mod. 1909 Gun, cal. 4.7-in (18x I)
13x Cannone da 76/50 Mod. 1909 Gun, cal. 3-in (14x I)
6x Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 Gun, cal. 3-in (6x I)
3x Torpedo-tube, cal. 17.7-in (3x I)


1937:
6x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x III)
4x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x II)
12x Cannone da 120/50 Mod. 1933 Gun, cal. 4.7-in (6x II)
8x Cannone da 100/47 Mod. 1928 Gun, cal. 3.9-in (4x II)
16x Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 Gun, cal. 1.5-in (8x II)
12x Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 Gun, cal. 0.79-in (6x II)
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
1) před rekonstrukcí
posádka po rekonstrukci: 1.260 celkem
2) před rekonstrukcí
plný výtlak po rekonstrukci: 29567 t
3) před rekonstrukcí
délka po rekonstrukci: 186,40 m
4) před rekonstrukcí
šířka po rekonstrukci: 28,60 m
5) před rekonstrukcí
ponor po rekonstrukci: 10,42 m
6) před rekonstrukcí
výkon po rekonstrukci: 69350,1 kW ? ot/min
7) před rekonstrukcí
šroubů po rekonstrukci: 2
8) uhlí
mazutu: 864 t
9) před rekonstrukcí
rychlost po rekonstrukci: 51,9 km/h
10) před rekonstrukcí
dosah po rekonstrukci: 5741,2 km při rychlosti 37 km/h

14.05.1914 - dokončena
DD.10.1933-DD.10.1937 - rekonstrukce
1) before reconstruction
complement after reconstruction: total 1,260
2) before reconstruction
full load displacement after reconstruction: 29100 long ton
3) before reconstruction
lenght after reconstruction: 611 ft 7 in
4) before reconstruction
beam after reconstruction: 93 ft 10 in
5) before reconstruction
draught after reconstruction: 34 ft 2 in
6) before reconstruction
power after reconstruction: 93000 bhp at ? rpm
7) before reconstruction
propellers after reconstruction: 2
8) coal
oil: 850 long ton
9) before reconstruction
speed after reconstruction: 28 kt
10) before reconstruction
range after reconstruction: 3100 nm at speed 20 kt

14.05.1914 - Completed
DD.10.1933-DD.10.1937 - modification
Zdroje:
Sources:
digilander.libero.it
www.agenziabozzo.it
it.wikipedia.org
en.wikipedia.org
Pejčoch, Ivo - Novák, Zdeněk - Hájek, Tomáš: Válečné lodě [4] (Praha, Naše vojsko s. p., 1993, str. 115, ISBN 80-206-0357-3)
URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#653976 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

R. N. Giulio Cesare

Zdroj: it.wikipedia.org

URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#84222 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

R. N. Giulio Cesare
Za I. sv. vojny ani raz nevystrelila.
V medzivojnovom období slúžila ako výcviková loď. V rokoch 1933-1937 bola vykonaná generálna prestavba.


Osudy za II. sv. vojny:
09.07.1940 bola v bitke pri myse Stilo poškodená v súboji s HMS Warspite (03). Poškodenie nebolo tak vážne lebo už 31.08.1940 bola znova bojaschopná.
27.11.1940 sa účastnila v bitke pri Sardínii - bez poškodenia.
08.01.1941 bola pri nálete britských lietadiel na Neapol ľahko poškodená bombami, ktoré vybuchli v jej blízkosti.
17.12.1941 sa zúčastnila v prvej bitke v zálive Syrta.
V januári 1942 eskortovala 3 konvoje do severnej Afriky.
Od januára 1943 kotvila v dnešnej Pule na Istrijskom polostrove, kde slúžila ako výcvikové a ubytovacie stredisko.
Podľa podmienok kapitulácie z 03.09.1943 preplávala na Maltu.


Osudy po vojne:
Podľa reparačných dohôd a rokovaniach v Paríži v roku 1947 pripadla loď ZSSR. K odovzdaniu došlo začiatkom februára 1949 v albánskom prístave Vlorë. 24.02.1949 priplávala do Sevastopola a bola premenovaná na Novorossijsk. Na lodi sa vykonali len malé zmeny - protilietadlové kanóny boli nahradené ruskými a boli nainštalované radary.
29.10.1955 sa potopila v dôsledku dosiaľ nevyjasneného výbuchu (driftující mina).
V roku 1957 bol vrak vyzdvihnutý a do roku 1959 zošrotovaný.


Zdroj: F. Novotný: Veleobři oceánů.
URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#106097 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

R. N. Giulio Cesare

Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#141852 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more