Název: Name: | Airco D.H.9 | Airco D.H.9 |
Originální název: Original Name: | Airco D.H.9 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.191R Aircraft Manufacturing Co. Ltd., Hendon DD.MM.1917-DD.MM.191R F. W. Berwick & Co. Ltd., Park Royal DD.MM.1917-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co. Ltd., Norwich DD.MM.1917-DD.MM.191R National Aircraft Factory No.1, Waddon DD.MM.1917-DD.MM.191R National Aircraft Factory No.2, Stockport DD.MM.1917-DD.MM.191R The Alliance Aeroplane Co. Ltd., Hammersmith DD.MM.1917-DD.MM.191R Short Brothers Ltd., Rochester DD.MM.1917-DD.MM.191R Vulcan Motor and Engineering Co., Southport DD.MM.1917-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow DD.MM.1917-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil DD.MM.1917-DD.MM.191R Wells Aviation Co. Ltd., Chelsea DD.MM.1917-DD.MM.191R Whitehead Aircraft Co. Ltd., Richmond DD.MM.1926-DD.MM.192R Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxeles DD.MM.1922-DD.MM.1928 La Hispano Aircraft, Guadalajara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~4000 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1917 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1012 kg | 2230 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1508 kg | 3325 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12.92 m | 42ft 4.63in |
Délka: Length: | 9.3 m | 30ft 6in |
Výška: Height: | 3.4 m | 11ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40.32 m2 | 434 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Beardmore BHP o výkonu 172 kW, nebo Siddeley Puma o výkonu 172 kW, nebo Siddeley Puma o výkonu 216 kW, nebo Galloway Adriatic o výkonu 172 kW, nebo Napier Lion o výkonu 336 kW, nebo Fiat A-12 o výkonu 194 kW dvou nebo čtyřlistá dřevěná vrtule | Beardmore BHP, power 230 hp, or Siddeley Puma, power 230 hp, or Siddeley Puma, power 290 hp, or Galloway Adriatic, power 230 hp, or Napier Lion, power 450 hp, or Fiat A-12, power 260 hp two- or four-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 179.4 km/h v 3048 m | 111.5 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.2 m/s | 625 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11 min do 1981 m | 11 min to 6500 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5334 m | 17500 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff 2x 104kg bomba nebo 4x 51kg bomba | 1x fixed .303 Vickers machine gun 1x flexible .303 Lewis machine gun on Scarff ring 2x 230 lb bomb or 4x 112 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. The de Havilland D.H.9, Profile No.62. Profile Publications, Leatherhead 1966. Bruce, J. M. Airco DH9, Windsock Profile No.72. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 1902207-05-X. Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4. Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0. |