Hughes 500M

Hughes 369HM
     
Název:
Name:
Hughes 500M Hughes 500M
Originální název:
Original Name:
Hughes 500M
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník utility helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1968-DD.MM.197R Hughes Tool Co., Aircraft Division, Culver City, California
DD.MM.1972-DD.MM.1978 Kawasaki Heavy Industries Ltd., Kakamigahara
DD.MM.197R-DD.MM.19RR BredaNardi Costruzioni Aeronautiche SpA, Montepradone
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1968-DD.MM.197R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
151 Hughes
131 Kawasaki (OH-6J)
60+ BredaNardi (NH-500M)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzné ližiny skids
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
513 kg 1130 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1157 kg 2550 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
9.24 m 30ft 3.75in
Délka trupu:
Fuselage Length:
7.01 m 23ft
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
2.48 m 8ft 1.5in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
8.03 m 26ft 4in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
1.3 m 4ft 3in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
50.6 m2 544.63 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
1.32 m2 14.19 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Allison 250-C18A o výkonu 207 kW Allison 250-C18A, power 278 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
227 l 60 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
244.6 km/h v 305 m 152 mph in 1000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
217.3 km/h v 0 m 135 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.6 m/s 1700 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
1615 m 5300 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
4389 m 14400 ft
Dolet:
Range:
589 km 366 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
4-7 pasažérů 4 to 7 passengers
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
?


Španělské:
2x torpédo Mk 44
?


Spanish:
2x Mk 44 torpedo
Vybavení:
Equipment:
Španělské:
detektor magnetických anomálií AN/ASQ-81
Spanish:
AN/ASQ-81 magnetic anomaly detector
Uživatelské státy:
User States:
(OH-6J)







(OH-6J)







Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Porter, Donald J. The McDonnell Douglas OH-6A Helicopter. Tab Books Inc., Blue Ridge Summit 1990. ISBN 0-8306-8619-3.
Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume II. Naval Institute Press, Annapolis 1990. ISBN 0-85177-828-3.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1973-74. McGraw-Hill Book, New York 1975. ISBN: 07-032021-7.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76. Macdonald and Jane's, London 1975.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1980-81. Jane's Publishing Company, London 1980. ISBN 0-7106-0705-9.
URL : https://www.valka.cz/Hughes-500M-t206937#586544 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Hughes 500M -


URL : https://www.valka.cz/Hughes-500M-t206937#586545 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Hughes 500M - Dansk Veteranflyvemuseum

Dansk Veteranflyvemuseum
URL : https://www.valka.cz/Hughes-500M-t206937#586546 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21208.htm
.
Hughes 500M -


URL : https://www.valka.cz/Hughes-500M-t206937#586548 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more