CZE/NGA - Ara

     
Název:
Name:
Ara Ara
Originální název:
Original Name:
Ara
Výrobce:
Producer:
Proforce, Ode Remo, Ogun
TATRA TRUCKS, Kopřivnice [podvozek / chassis]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2017-DD.MM.2018
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12:
- 3 prototypy / prototypes
- 9 ? (Nigérie / Nigeria)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2017
Osádka:
Crew:
3 + 8 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
19000 kg 41888 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
3000 kg 6614 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
19000 kg 41888 lb
Celková délka:
Overall Length:
~6800 mm ~22ft 4in
Celková šířka:
Overall Width:
~2500 mm ~8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
~2500 mm ~8ft 2in
Světlá výška:
Ground Clearance:
~250 mm ~10in
Rozvor:
Wheelbase:
~3500 mm ~137 ¾ in
Rozchod:
Track:
2072 mm - obě nápravy
81 ½ in - both axles
Brzdová soustava:
Braking System:
- bubnové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS - drum brakes, pneumatically assisted, wedge type self-adjustablebrake units, ABS
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / ? Ah
alternátor: 28 V / ? A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / ? Ah
alternator: 28 V / ? A
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- minimálně STANAG 4569 Annex A Level 2 ?
- minimálně STANAG 4569 Annex B Level 2 ?
ballistic and mine protection according to:
- at least STANAG 4569 Annex A Level 2 ?
- at least STANAG 4569 Annex B Level 2 ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins ISLe 375
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 6
- objem válců: 8,9 l
- maximální točivý moment: 1550 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 276 kW při 2100 ot/min
Cummins ISLe 375
- water-cooled, in-line, four-stroke turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel, electronically controlled, meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 6
- swept volume: 543.1 cu in
- maximum torque: 1143 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 370 hp at 2100 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Allison 3200 ?
- automatická, elektronicky řízená
- počet stupňů: 6+1
Allison 3200 ?
- automatic, electronically controlled
- number of gears: 6+1
Spojka:
Clutch:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l 70.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
96 km/h 60 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~1000 km ~621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 60 °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
manuálně ovládaná věžička:
- 12,7mm kulomet
- nebo 7,62mm kulomet
- nebo granátomet

nebo

bezosádková zbraňová stanice

+ střeliště v korbě
manually operated turret
- 12.7 mm machine gun
- or 7.62 mm machine gun
- or grenade launcher

or

remotely operated weapon station

+ gun ports in hull
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Proforce
URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581530 Version : 0
Ara


Vehicle is resistant to mines and firing ambushes type ARA is the first machine of its kind developed and manufactured in Nigeria. Its foundation is a Czech chassis Tatra 815-7.


Its existence was first revealed at the fair AAD 2016, which took place on 18. up to 24. September 2016 in South africa. The vehicle was developed by the nigerian company Proforce in cooperation with the state arms firm DICON (Defence Industries Corporation of Nigeria) for the needs of the nigerian army. The first of three prototypes was to be delivered in December 2016, in fact, their final assembly has begun probably in march 2017, while one of them was publicly introduced in August of the same year. The vehicle received combat name Ara, which in jorubštině means thunder.


The nigerian ministry of defence has ordered a test series of 9 vehicles intended mainly for the needs of the army tests. It is planned that then the cars could be operationally deployed in the northeast of Nigeria against the islamist insurgent group Boko Haram..
URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581532 Version : 0
One of the prototypes Ara, August 2017.

Photo:
via ₦airaland Forum - http://www.nairaland.com
.
CZE/NGA - Ara -


URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581535 Version : 0
Apparently the first three prototypes (or their trucks) in the production plant of the company Proforce in the city From Remo (state Ogun), march 2017.

Photo:
via ₦airaland Forum - http://www.nairaland.com
.
CZE/NGA - Ara -


CZE/NGA - Ara -


CZE/NGA - Ara -


URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581533 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more