AMX-VCI (pásový OT)

     
Název:
Name:
AMX-VCI AMX-VCI
Originální název:
Original Name:
AMX-VCI
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1957-DD.MM.196R Atelier de Construction Roanne, Roanne
DD.MM.196R-DD.MM.1970 Société des forges et ateliers du Creusot SA, Chalon-sur-Saône
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1957-DD.MM.1970
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3000 - 3400
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1955
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
10 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
15000 kg 33069 lb
Celková délka:
Overall Length:
5700 mm 18 ft 8 ⅜ in
Celková šířka:
Overall Width:
2670 mm 8 ft 9 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
2410 mm 7 ft 10 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
480 mm 1 ft 6 ⅞ in
Pancéřování:
Armour:
Svařované ocelové pláty o tloušťce od 10 do 40 mm. Welded steel plates with a thickness from 0.39 in to 1.57 in.
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Základní typ byl poháněn 8-válcovým vodou chlazeným benzínovým motorem typu SOFAM model 8Gxb výkon a otáčky viz níže.


Na přání zákazníka mohly být instalovány jiné pohonné jednotky:


6-válcový vznětový motor typu Detroit Diesel 6V-71T o výkonu 208,8 kW při 2800 ot/min.


vznětový motor přeplňovaný turbodmychadlem typu Baudouin 6F11SRY o výkonu 208,8 kW při 3200 ot/min.
The basic type was powered by a 8-cylinder water-cooled gasoline engine model type SOFA 8Gxb power and speed, see below.


The customer may be installed on another drive unit:


6-cylinder diesel engine type Detroit Diesel 6V-71T power of 208.8 kW at 2800 rpm.


turbocharged diesel engine type Baudouin 6F11SRY of power 208.8 kW at 3200 rpm.
Výkon:
Power:
186,4 kW při 3200 ot/min 250 bhp at 3200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60 km/h 37 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
350 km 217 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 ° 30 %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,6 m 63 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,65 m 26 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,0 m 39 in
Výzbroj:
Armament:
Vozidlo mohlo být podle povahy plněných úkolů nebo dle přání zákazníka vyzbrojeno různými typy zbraní.
- kulomety ráží 7,5 mm, 7,62 mm nebo 12,7 mm,
- 20 mm kanonem,
- 60 mm granátometem nabíjeným zezadu,
- mohlo sloužit jako nosič minometů ráže 81 mm nebo 120 mm,
- dále mohlo nést odpalovací zařízení pro protitankové řízené rakety typu MILAN, SS-11, ENTAC, TOW


V základním provedení pro francouzskou armádu bylo vozidlo vyzbrojeno kulometem M2HB ráže 12,7 mm.
- palebný průměr: 1000 nábojů ráže 12,7 mm
The vehicle could be the nature of the tasks performed or according to customer armed with various types of weapons.
- Caliber machine guns, 7.5 mm, 7.62 mm or 12.7 mm,
- 20 mm cannon,
- 60 mm grenade launcher back-charged,
- Could serve as a carrier of caliber 81 mm mortars and 120 mm
- Also could carry missile launchers for anti-tank guided missiles type MILAN, SS-11, ENTAC, TOW


The basic design for the French army vehicle was armed with a machine gun M2HB 12.7 mm.
- Firing diameter: 1000 rounds 12.7 mm
Uživatelské státy:
User States:
~1600 kusů
30 kusů
16 kusů
60 kusů
200 kusů
75 kusů
406 kusů
33 kusů
6 kusů
25 kusů
641 kusů
345 AMX PRI
5 kusů
?
~1600 machines
30 machines
16 machines
60 machines
200 machines
75 machines
406 machines
33 machines
6 machines
25 machines
641 machines
345 AMX PRI
5 machines
?
Poznámka:
Note:
Měrný výkon 12,42 kW/t.
měrný tlak 0,70 kg/cm?.
Objem palivové soustavy 410 litrů benzínu.
Rozchod kol 2159 mm.
Styčná plocha pásu se zemí 3012 mm.


Na přání zákazníka lze doplnit:
- filtroventilační zařízení proti ZHN,
- noční pozorovací přístroje
Specific output 16.7 bhp/t.
specific pressure of 0.70 kg/cm².
Fuel system 410 liters of gasoline.
Wheelbase 7 ft 1 in.
Contact area with the ground 9 ft 10.57 in.


The customer can add:
- NBC filtering devices,
- Night observation devices
Zdroje:
Sources:
Christopher F. Foss: Jane’s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5


Chris Bishop: Velká encyklopedie - Moderní vojenské zbraně, vydalo nakladatelství Svojtka v roce 2004 jako první české vydání, ISBN 80-7237-863-5


http://en.wikipedia.org/wiki/AMX-VCI
http://www.army-guide.com/eng/product988.html
URL : https://www.valka.cz/AMX-VCI-pasovy-OT-t14746#409698 Version : 0
AMX-VCI


In the early 1950s, the French army commissioned a new armored vehicle to transport infantry. The result of the efforts of French designers was the AMX-VCI type, which is directly based on a light tank AMX-13. The first prototype saw the light of day in 1955, and two years later series production began at the Atelier de Construction Roanne. With the start of production of tanks AMX-30, the production of AMX-VCI subsequently moved to Creusot-Loire. The new vehicles originally bore the designation AMX-VTT (véhicule transport de troupe), which was later changed to AMX-VCI (véhicule de combat d'infanterie).


The driver sits in the left front of the vehicle, then to his right is a power unit. In the middle part of the transporter, the elevated superstructure switches off, in the front part of which the car commander and the shooter have their workplaces. Behind them was space for a swarm. It consisted of 10 soldiers, five of whom sat on two benches back to back. They entered the center through a two-part door at the rear of the vehicle.


The French army together took approximately 1,600 pieces of AMX-VCI vehicles and their derivatives, approximately the same amount went to export. From the first half of the seventies, the French army was gradually replaced by infantry fighting vehicles AMX-10P.


Venezuela also became one of the users, which included them in its armament (including several specialized superstructures) between 1972 and 1975.



Version (basic)
AMX-VCI - basic version
AMX-VCG - engineer version
AMX-VCPM de 81 - self-propelled mortar caliber 81 mm
AMX-VCPM de 120 - self-propelled mortar caliber 120 mm
AMX-VTT/TB - ambulance
AMX-VTT/PC - command post
AMX-VTT/LT - artillery observatory
AMX-VTT/Cargo - transport vehicle for loads up to 3 tons
AMX-VTT/VCA - ammunition vehicle for the transport of ammunition caliber 155mm for howitzers AMX Mk F3
AMX-VTT PADTA - surveillance radar for tracking air targets
AMX-VTT RATAC - surveillance radar for tracking ground targets
AMX-VTT ROLAND - project of self-propelled anti-aircraft missile system
AMX-GWT - Dutch version of AMX-VTT/TB
AMX-VTT TOW - Dutch version of the tank destroyer
URL : https://www.valka.cz/AMX-VCI-pasovy-OT-t14746#115688 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stroje AMX-VCI francouzské armády.
AMX-VCI (pásový OT) - (Army Recognition)

(Army Recognition)
AMX-VCI (pásový OT) - (Army Recognition)

(Army Recognition)
URL : https://www.valka.cz/AMX-VCI-pasovy-OT-t14746#115691 Version : 0
Armed Forces Exposition 2014, Mexico D.F.
AMX-VCI (pásový OT) -


URL : https://www.valka.cz/AMX-VCI-pasovy-OT-t14746#507862 Version : 0
the Monument and the museum of the Armored corps, Latrun own photo, 2017

Version?.
AMX-VCI (pásový OT) -


AMX-VCI (pásový OT) -


AMX-VCI (pásový OT) -


URL : https://www.valka.cz/AMX-VCI-pasovy-OT-t14746#600958 Version : 0
Soest - National Military Museum, 2016
AMX-VCI (pásový OT) -


AMX-VCI (pásový OT) -


AMX-VCI (pásový OT) -


AMX-VCI (pásový OT) -


URL : https://www.valka.cz/AMX-VCI-pasovy-OT-t14746#567660 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more