Nakadžima Typ 1

Nakajima Type 1 / 中島式1
     
Název:
Name:
Nakadžima Typ 1 Nakajima Type 1
Originální název:
Original Name:
中島式1
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.07.1918 Nakajima Aircraft Factory, Ota /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.07.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.2018
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
800 kg 1764 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1200 kg 2646 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.000 m 45ft 11.5in
Délka:
Length:
8.000 m 26ft 3in
Výška:
Height:
3.000 m 9ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
40.00 m2 430.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
30.000 kg/m2 6.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hall-Scott A-5 vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 93 - 97 kW (127 -132 k).
Dvoulistá dřevěná vrtule.
Hall-Scott A-5 six-cylinder water-cooled inline engine rated 125-130 hp, driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
120.7 km/h v 0 m 75 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost (teoretická) - 4 hodiny


Jednalo se o první konstrukci nově založené společnosti, jejím zakladatelem, ředitelem a hlavním konstruktérem byl Chikuhei Nakajima. Jeho prvním projektem byl právě dvouplošník Nakajima Type 1, který nabízel armádnímu letectvu. Letoun nebyl dobře navržen, byl těžký na ocas a velmi špatně se pilotoval. Již při prvním pokusu o let došlo k havárii, letoun byl značně poškozen a jen díky kanibalizaci Typu 2 byl opraven a částečně rekonstruován. Označení se změnilo na Type 1-2, ale letoun opět brzy havaroval, opět byl upraven a opraven a tak vzniká Typ 1-3, ten 13. 9. 1918 po sedmnáctiminutovém letu opět havaroval a byl vrácen do továrny. Po rozsáhlých úpravách byl nyní jako Typ 1-4 dne 9. 11. 1918 definitivně zničen při havárii, kdy se zřítil do řeky.
Armádní letectvo jej nikdy nepřevzalo do svého stavu.
Endurance (theoretical) - 4 hours


A sign of Chikuhei Nakajima's independence in manufacture and design of aircraft was his intention that the company's first aeroplane design be directed toward sale to the Army.
Centre of gravity problems plagued the aircraft from the very beginning, it being tail-heavy.
lthough built to serve Army needs, it was never delivered because of its total destruction.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.ne.jp
archiv autora

Nakadžima Typ 1 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-1-t196088#564411 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more