Nieuport N.25 C.1

     
Název:
Name:
Nieuport N.25 C.1 Nieuport N.25 C.1
Originální název:
Original Name:
Nieuport N.25 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
malé množství / small number
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,21 m 26ft 11,23in
Délka:
Length:
5,87 m 19ft 3,09in
Výška:
Height:
2,40 m 7ft 10,48in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,75 m2 158.77 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Clerget 9Bd vzduchem chlazený rotační devítiválec o výkonu 110 kW (150 k) nebo
Clerget 11E vzduchem chlazený rotační jedenáctiválec o výkonu 147 kW (200 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Clerget 9Bd nine-cylinder air-cooled rotary engine rated at 148 hp, or
Clerget 11E eleven-cylinder air-cooled rotary engine rated at power 197 hp,
driving a two-bladde wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172 km/h v 0 m 106.9 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,8 m/s 748 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 3000 m 8 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm uložený vpravo na trupu před pilotem One fixed synchronized 0.303in Vickers machine-gun mounted at right on the fuselage front of the pilot.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Sanger, Ray. Nieuport Aircraft of World War One. The Crowood Press, Ramsbury 2002. ISBN 1-86126-447-X.
Bruce, J. M. Nieuport Fighters, Windsock Datafile Special vol.1. Albatros Porductions, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-54-5.


URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-25-C-1-t190939#551782 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Nieuport N.25 C.1 - Nieuport 25 s. č. 5324 na němž u escadrille V116 létal v létě 1917 slavný Charles Nungesser z letiště Saint-Pol-sur-Mer. Z té doby existují fotografie dvou prakticky naprosto stejně vypadajících Nieuportů 25, lišících se pouze sériovými čísly. Bohužel nevíme, zda se jednalo o dva letouny, nebo pouze o jeden, u něhož Nungesser nechal přemalovat sériové číslo. Bylo totiž o něm známo, že již od roku 1916, kdy létal na Nieuportu 17 s číslem 1895, nosily jeho další stroje (N 17bis i tento N 25) pro štěstí také toto číslo. Podle jedné teorie šlo stále  o jeden a tentýž neustále přestavovaný stroj, avšak mnohem pravděpodobnější je, že šlo pokaždé o nový letoun a Nungesser pouze nechal změnit číslo. Tím samozřejmě nepotěšil ani historiky, ani modeláře. Stroj nese klasické schéma firmy Nieuport - nátěr hliníkovou barvou na všech plochách. Na bocích trupu Nungesserův osobní marking v podobě černých srdcí s umrlčími atributy. Na horních plochách křídel a hřbetě trupu výrazné francouzské trikolory k rychlejší identifikaci cizí-vlastní.

Nieuport 25 s. č. 5324 na němž u escadrille V116 létal v létě 1917 slavný Charles Nungesser z letiště Saint-Pol-sur-Mer. Z té doby existují fotografie dvou prakticky naprosto stejně vypadajících Nieuportů 25, lišících se pouze sériovými čísly. Bohužel nevíme, zda se jednalo o dva letouny, nebo pouze o jeden, u něhož Nungesser nechal přemalovat sériové číslo. Bylo totiž o něm známo, že již od roku 1916, kdy létal na Nieuportu 17 s číslem 1895, nosily jeho další stroje (N 17bis i tento N 25) pro štěstí také toto číslo. Podle jedné teorie šlo stále o jeden a tentýž neustále přestavovaný stroj, avšak mnohem pravděpodobnější je, že šlo pokaždé o nový letoun a Nungesser pouze nechal změnit číslo. Tím samozřejmě nepotěšil ani historiky, ani modeláře. Stroj nese klasické schéma firmy Nieuport - nátěr hliníkovou barvou na všech plochách. Na bocích trupu Nungesserův osobní marking v podobě černých srdcí s umrlčími atributy. Na horních plochách křídel a hřbetě trupu výrazné francouzské trikolory k rychlejší identifikaci "cizí-vlastní".
Published with authors permit

Nieuport N.25 C.1 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-25-C-1-t190939#552188 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/n25.html
.
Nieuport N.25 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-25-C-1-t190939#551783 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/n25.html
.
Nieuport N.25 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-25-C-1-t190939#551785 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more