Rusko-baltický vagonový závod (RBVZ) [1874-1920]

Russo-Baltic Wagon Factory
Русско-Балтийский вагонный завод
     
Název:
Name:
Rusko-baltický vagonový závod Russo-Baltic Wagon Factory
Originální název:
Original Name:
Русско-Балтийский вагонный завод
Historie názvů:
History of Names:
DD.MM.1869-DD.MM.1874 ?
DD.MM.1874-DD.11.1920 Rusko-baltický vagonový závod
DD.MM.1869-DD.MM.1874 ?
DD.MM.1874-DD.11.1920 Russo-Baltic Wagon Factory
Obory výroby:
Production Subjects:
železnice, strojírenství, letectví, automobily railroads, machinery, aviation, automobiles
Sídlo hlavního závodu:
Headquarters:
DD.MM.1869-DD.MM.1915 Riga /
DD.MM.1869-DD.MM.1915 Riga /
Názvy a sídla poboček:
Subsidiary Name and Location:
DD.MM.1912-DD.MM.1920 Letecké oddělení RBVZ, Petrohrad /
DD.MM.1915-DD.MM.1918 Tverský rusko-baltický vagonový závod, Tver /
DD.MM.1916-DD.MM.1918 Rusko-baltický automobilový závod, Fili /
DD.MM.1919-DD.MM.1920 Sarapulské letecké opravny, Sarapul /
DD.MM.1912-DD.MM.1920 RBVZ Aviation Department, Saint Petersburg /
DD.MM.1915-DD.MM.1918 Tver Russo-Baltic Wagon Factory, Tver /
DD.MM.1916-DD.MM.1918 Russo-Baltic Automobile Factory, Fili /
DD.MM.1919-DD.MM.1920 Sarapul Aircraft Repair Plant, Sarapul /
Vznik:
Founded:
DD.MM.1869
DD.MM.1869
Zánik:
Cancelled:
DD.11.1920
DD.11.1920
Produkty:
Products:
DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-6B
DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-7
DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-8 Maljutka
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-9 Kruglij
DD.MM.1913-DD.MM.191R Sikorskij S-10
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-10A
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-11 Polukruglij
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij Russkij viťaz
DD.MM.1913-DD.MM.1919 Sikorskij Ilja Muromec
DD.MM.191R-DD.MM.191R Nieuport IVG
DD.MM.1914-DD.MM.1914 Sikorskij S-12
DD.MM.1914-DD.MM.1917 Sikorskij S-12bis
DD.MM.1914-DD.MM.191R Farman HF.20
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Vezděchod
DD.MM.1915-DD.MM.1917 Sikorskij S-16
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Sikorskij S-17
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Russo-Balt D 1915 Někrasov
DD.MM.1916-DD.MM.1916 Sikorskij S-18
DD.MM.1916-DD.MM.1916 Sikorskij S-19 Dvuchvostka
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Sikorskij S-20
Poznámka:
Note:
1869 vznik jako pobočka německo-holandské vagonky Van der Zypen und Charlier
1908 začátek stavby automobilů
1911 vznik leteckého oddělení
1912 přesun leteckého oddělení do prostor petrohradských Goldbergových strojíren; v čele Igor Sikorskij
1915 evakuace rižského závodu
1918 znárodnění jednotlivých továren, Sikorskij emigruje; z Fili 1. státní tankový závod
1919 oddělení vyrábějící bombardér Ilja Muromec přesunuto do Sarapulu
1920 petrohradský závod sloučen s továrnami Lebeděv, Gamajun a Sljusarenko do Petrohradského státního spojeného leteckého závodu
-
Zdroje:
Sources:
Dexter, Keith; Rodionov, Ivan.The Factories, Research and Design Establishments of the Soviet Defence Industry: a Guide.
http://www.citywalls.ru/house24685.html
asyan.org
ansya.ru
ru.wikipedia.org
http://testpilot.ru/az_map/avia/zavod-23/
URL : https://www.valka.cz/Rusko-balticky-vagonovy-zavod-RBVZ-1874-1920-t188280#547041 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more