Šen-jang JJ-1

Shenyang JJ-1
歼教-1
     
Název:
Name:
Šen-jang JJ-1 Shenyang JJ-1
Originální název:
Original Name:
歼教-1
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1958-DD.MM.195R Songling State-owned Machinery Factory, Shenyang, Liaoning
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1958-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
26.07.1958
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3149 kg 6942 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4159 kg 9169 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4602 kg 10146 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,43 m 37ft 6in
Délka:
Length:
10,56 m 34ft 7,75in
Výška:
Height:
3,94 m 12ft 11,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,50 m2 231.42 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
PF-1A o tahu 15,59 kN PF-1A, thrust 3505 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
840 km/h v 8000 m 522 mph in 26247 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
571 km/h v ? m 354.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14500 m 47572 ft
Dolet:
Range:
1328 km 825.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon Typ 23-1 ráže 23 mm 1x 23 mm Type 23-1 cannon
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- první čínský proudový letoun domácí konstrukce, určen jako cvičný pro přechod mezi pístovými letouny jako CJ-6 a MiG-15UTI, motor je upravený Klimov RD-500
- vývoj byl ukončen poté, co bylo rozhodnuto o přeskočení tohoto stupně ve výcviku
- first indigenous Chunese jet aircraft, intended for transition between piston airplanes like CJ-6 and MiG-15UTI, engine was modified Klimov RD-500
- development discontinued after this step in training was skipped
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046.
ruslet.webnode.cz
http://www.chineseaircraft.cn/showss.php?id=1696
www.internationalresinmodellers.com
URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-JJ-1-t187831#546045 Version : 0
http://590yy.com/%BC%DF%BD%CC1.html
http://www.chineseaircraft.cn/showss.php?id=1696
.
Šen-jang JJ-1 -


Šen-jang JJ-1 -


Šen-jang JJ-1 -


Šen-jang JJ-1 -


URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-JJ-1-t187831#546046 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more