leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11)

leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11)
     
Název:
Name:
leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11)
Originální název:
Original Name:
leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11)
Výrobce:
Producer:
Carl F.W. Borgward, Bremen /
Hanomag, Hannover /
Adlerwerke, Frankturt nad Mohanom /
Škoda, Plzeň /
Auto Union AG, Werk Horch, Zwickau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2+6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
7100 kg 15653 lb
Celková délka:
Overall Length:
5500 mm 18ft 0,53in
Celková šířka:
Overall Width:
2000 mm 6ft 6,73in
Celková výška:
Overall Height:
2200 mm 7ft 2,6in
Světlá výška:
Ground Clearance:
320 mm 1ft 0,59in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach NL 38 TUKR (zážihový 6-valec objemu 3791 cm3)
neskôr
Maybach HL 42 TUKRM (zážihový 6-valec objemu 4198 cm3)
Maybach NL 38 TUKR (6 cyl., gasoline, 3.791 ccm)
later
Maybach HL 42 TUKRM (6 cyl., gasoline, 4.198 ccm)
Výkon:
Power:
67.1 1) / 74.6 2) kW při 2800 ot/min 90 1) / 100 2) bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Hanomag 4+R (x2) Hanomag 4+R (x2)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
53 km/h 32.9 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
21,4 km/h 13.3 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
250 km 155.3 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,5 m 19,7in
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
Ťažné zaťaženie:
10,5 cm le.F.H. - 2,4 tony
10,5 cm le.F.H.18 - 1,8 tony
m.Mun.-Anh. (stredný muničný príves)
15 cm s.I.G.33 - 1,8 tony
7,5 cm Pa.K. 40 - 1,4 tony
7,5 cm Pa.K.41 - 1,3 tony
Towed loads:
10,5 cm le.F.H. - 2,4 ton
10,5 cm le.F.H.18 - 1,8 ton
m.Mun.-Anh. (medium ammunition trailer)
15 cm s.I.G.33 - 1,8 ton
7,5 cm Pa.K. 40 - 1,4 ton
7,5 cm Pa.K.41 - 1,3 ton
Uživatelské státy:
User States:




- 10 ks




- 10 pcs.
Poznámka:
Note:
Pásy:
Zgw. 50/280/140 (55 článkov/ľavý pás, 56 článkov/pravý pás)


1) Maybach NL 38 TRKM
2) Maybach HL 42 TRKM
Tracks:
Zgw. 50/280/140 (Links per side - 55 left, 56 right)


1) Maybach NL 38 TRKM
2) Maybach HL 42 TRKM
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) and Variants Development and production from 1934 to 1945, Panzer tracts No.22-2, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-6-6
URL : https://www.valka.cz/leichter-Zugkraftwagen-3-t-Sd-Kfz-11-t187399#545329 Version : 0
After evolučných predchodcoch kleiner geländegängiger Kettenschlepper Baurat HL kl 2 1935 and leichter B 3 t (Sd.Kfz.11) (Fgst. HL kl 5) in the course the development of a new delostreleckého ťahača hmotnostnej kategórie 3-tony to the serial form of the HL kl 6 (HL - Hansa Lloyd), respectively. H kl 6 (Hanomag).
On základnej platforme delostreleckého ťahača originated štyri version nadstavieb, which niesli rovnaký názov leichte Zugkrafwagen 3 to (Sd.Kfz.11).
First verzia "le.Zgkw.3 to (Sd.Kfz.11) (Fgst.HL kl 6 and H kl 6) mit Artillerie-Aufbau" mala fully uzavretú kabínu vodiča and spolujazdca. No superstructure mala prednú part of self-uzavretú vyvýšenú konštrukciu. Otvorená part of the mala after bokoch bench pre crew. The first power supply bola séria 140 vozidiel with fully uzavretou kabínou vodiča and spolujazdca ("le.Zgkw.3 to (Sd.Kfz.11) (Fgst.HL kl 6 and H kl 6) mit Artillerie-Aufbau"). 90 vozidiel HL kl 6 (Fgst.Nr.320358-320447) the company added Borgward, 50 vozidiel H kl 6 (Fgst.Nr.795001-795050) the company added Hanomag.

a Second verzia "le.Zgkw.3 to (Sd.Kfz.11) mit normal Artillerie-Aufbau" mala otvorenú kovovú superstructure and bola primárnou serial form Sd.Kfz.11. Before nepriazňou počasia sa on kovovú konštrukciu gave natiahnúť protective celtovinová strecha chrániaca whole priestor crew including kabíny vodiča and spolujazdca. From Fgst.Nr.795091 boli old tires "7,25-20 extra" replaced the new "190-18(o)".

Tretia verzia "le.Zgkw.3 to (Sd.Kfz.11) mit Metallaufbau als offener Mannschaftsaufbau" mala otvorenú kovovú superstructure so širšou kabínou vodiča and spolujazdca. Kabína nemala door, but výstupný hole. For kabínou bola consisting of a superstructure pre vezenú crew with troma advice lavíc and exit otvormi namiesto the door. Even in this case, the sa gave priestor crew before nepriazňou počasia zakryť protective celtovinovou strechou. The company Hanomag bolo made 146 vozidiel (Fgst.Nr.795122-795267). Takáto superstructure of sa applied at polopásových ťahačoch higher hmotnostných three categories (Sd.Kfz.6, Sd.Kfz.7, Sd.Kfz.8 and Sd.Kfz.9), well takáto otvorená kabína nebola pre little ťahač akým bol Sd.Kfz.11 appropriate. From the kolies sa to priestoru crew received blato and other impurities. Preto nebola dad superstructure after the 146 kusovej series of simmilar vyrábaná.

Štvrtá verzia was very similar to the second version ("mit normal Artillerie-Aufbau"). Dad verzia nemala after bokoch upgrade ukladacie the clipboard, but the kit was upevnená in držiakoch after bokoch upgrade. Is known platform with this version with evidenčným your WH 119840 that mala albeit made in 1938. In hláseniach about planned produkcii figurujú format requirements for the production of 300 plus another 319 vozidiel in this transfer of pre ženijné units, well neexistujú records of or boli tieto machine made and zaradené to ženijných jednotiek. Dad verzia bola referred to as "le.Zgkw.3 to (Sd.Kfz.11) mit Pionier-Aufbau".

It is possible that there were ďalšie types nadstavieb. Wow Jentz and Doyle uvádzajú supply niekoľkých platforiem (prototypes and small séria) pre needs WaPrüf 7 (seven vozidiel delivered in 3-4/1940) and the Luftwaffe (two prototypes and a small 10 unit séria), ktorých doposiaľ or published uh, any idea as and photos.


*source:
Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Leichter B 3 t (Sd.Kfz.11) and Variants Development and production from 1934's 1945, Panzer tracts No.22-2, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-6-6






work in progress.
URL : https://www.valka.cz/leichter-Zugkraftwagen-3-t-Sd-Kfz-11-t187399#545373 Version : 0
le.Zgkw.3 to (Sd.Kfz.11) (Fgst.HL kl 6 and H kl 6) mit Artillerie-Aufbau (1.verzia with fully uzavretou kabínou)

*source:
www.ebay.de.
leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) -


leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) -


leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) -


leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) -


leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) -


leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) -


URL : https://www.valka.cz/leichter-Zugkraftwagen-3-t-Sd-Kfz-11-t187399#545489 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

le.Zgkw.3 to (Sd.Kfz.11) mit normal Artillerie-Aufbau (2.verzia) v Museé des Blindés v Saumure.



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/leichter-Zugkraftwagen-3-t-Sd-Kfz-11-t187399#162723 Version : 0
le.Zgkw.3 to (Sd.Kfz.11) mit Metallaufbau als offener Mannschaftsaufbau (3.verzia)

*source:
www.ebay.de
www.bundesarchiv.de.
leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) -


leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) -


URL : https://www.valka.cz/leichter-Zugkraftwagen-3-t-Sd-Kfz-11-t187399#545490 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more