Název: Name: | Nan-čchang J-6B | Nanchang J-6B |
Originální název: Original Name: | 歼-6乙 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1963-DD.MM.19RR Hongdu State-owned Machinery Factory, Nanchang, Jiangxi | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1963-DD.MM.1967 DD.MM.1976-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | několik desítek / several dozens | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1963 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5660 kg | 12478 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7880 kg | 17372 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9400 kg | 20723 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,000 m | 29ft 6,32in |
Délka: Length: | 13,025 m | 42ft 8,79in |
Výška: Height: | 3,885 m | 12ft 8,94in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,16 m2 | 270.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | WP-6 o tahu 25,50 kN / 31,87 kN s přídavným spalováním | WP-6 o tahu 25,50 kN / 31,87 kN s přídavným spalováním |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1230 km/h v 10000 m | 764.3 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 16600 m | 54462 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1660 km | 1031.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x radarem naváděná raketa PL-1 | 4x PL-1 radar-guided missile |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - stíhací letoun pro každé počasí, licenční varianta MiG-19PM - výroba byla přerušena po dokončení 19 strojů (a 5 strojů z ruských dílů) kvůli mizerné kvalitě - v roce 1974, snad kvůli problémům s vývojem nových stíhačů, rozhodnuto o výrobě malého množství strojů - od MiG-19PM se liší přemístěním brzdicího padáku do pouzdra a základně směrovky | - all weather interceptor, license variant of the MiG-19PM - after finishing 19 machines (and 5 from russian parts) production interrrupted due to poor quality - in 1974 maybe due to troubles with development of more modern fighter production renewed with small amount of machines made |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046. Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Fighters. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0. Pavlovský, Ivo; Ovčáčík, Michal; Susa, Karel. MiG-19 Farmer Day Interceptors & Two-seat variants. MARK I Ltd., Praha 2003. ISBN 80-900708-8-4. Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk; Hornát, Jiří; Skála, Stanislav. Ilustrovaná historie letectví: Bristol Beaufighter/MiG-19/Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1991. ISBN 80-206-0203-8. ruslet.webnode.cz |