Brandenburg C1?

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdravím všechny a opět prosím o pomoc při identifikaci.
Nevím jestli je toto letadlo Brandenburg C1 nebo nějaký klon vyráběný Aerem.
Díky za každou odpověď.
Brandenburg C1? -


URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69544 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No tak tohle bude trochu oříšek, ale moje doměnka je že se jedná o klon vyráběný Aerem. Proč ? Označení OK - se u nás začalo používak až snad koncem 20 let - z hlavy nevím a na hledání taď nemám čas. Ale podívám se ti. Možná by pomohlo kbybys někde měl aspoň celou imatrikulaci takto se není ani čeho chytit. Protože sám nevlastním fotografie všech u nás vyráběných klonů braňdáku a bylo jich dost. Z jistotou bych ovšem vyloučit Letov Š-10 a Aero A-14. Ten první pro uložení motoru a ten druhý pro tvar chladiče (tedy pokud se během výroby neměnil).
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69547 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nemám jistotu, ale toto by mohla být fotka téhož letadla. Já pod křídlem vidím asi ID.
Brandenburg C1? -


URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69550 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To je úplně jiný typ tady bych typnul Aero A-14 všimni si tvaru chladiče.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69552 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pravda, pravda. Mně se spíš nezdála barva, ale připisoval jsem to stáří fotografie. Takový podstatný detail mně unikl. Díky za upozornění.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69553 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První fotku stále nevím, ale druhá je velmi pravděpodobně Aero A-26 OK-LID
viz http://www.hao.cz/fotogalerie.html
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#70825 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Podle toho odkazu bych naopak usuzoval, že A-26 je ten první, podle tvaru chladiče, OK-LID nebude ani jeden z nich. Každý má výfuky na jinou stranu a odlišný chladič, ale tvar výřezu v horním křídle mi přijde stejný, možná stejný drak, jiný motor?
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71418 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Podle mě jde v druhém případě o Aero A 14 (https://www.valka.cz//topic/view/8294) nebo A 15, obojí je licence Phönix 276, odpovídá chladič horní křídlo. Na první fotce pak bude nějaké rozvinutí, s jiným motorem, ale hlevně chladičem. Typ A 26 tady chybí, takže nemohu porovnat údaje.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71419 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Phönix 276 je licencí Hansa-Brandenburg C1 a pokud vím tak u každého našeho derivátu byl použit jiný byl použit jiný motor z vyjímkou A-14 a A-24 (ty byly stejné) navíc poněkuď přehlížíme Ae-01. Jediné co lze z jistotou vyloučit je Š-10. Když o tom ještě jednou přemýšlím tak první obrázek by mohl být A-26 no a druhý je A-15 (jiný motor)
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71421 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Možná je přání otcem myšlenky, ale já na druhém obrázku docela zřetelně čtu pod křídlem ?K-LID.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71615 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na druhej fotografii je Aero A-26 OK-LID (pozrite na www.vzpominky.net alebo http://www.hao.cz/fotogalerie1.html)
Na prvej je možno tiež A-26 OK-L??
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#109493 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V tom případě se nám oba zdroje rozcházejí, protože na hao.cz má na chladiči jen jedno hrdlo a na vzpominky.net má výstupky dva. Buďto je jeden popisek chybný a nebo to výrobce sázel, jak ho napadlo a odlišit na první pohled A-26 a A-15 (A-14 má výfuky na opačnou stranu- viz http://www2.csa.cz/vz98/foto1.htm ) nejde.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#109517 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Takže, Aero A-14 a A-15 boli kópie UFAG-Brandenburg Bra-369 C-I. Odlišovali sa výzbrojou a motormi. A-14 poháňal Hiero N a A-15 Hiero L.
A-26 bola verzia Phönix Bra-26 C-I a bola poháňaná motormi BMW IIIa.
OK-LID bol Aero A-26 výr. čísla 20.
Zdroj: Václav Němeček, československá letadla 1918-1945.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110223 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Take brandenburg01.jpg je A-26. Stále ale nevíme, co je na tom původním obrázku, který se zde řešil. Chce se to podívat na odlišnosti těch motorů- kam měli výfuky?
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110251 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Motor BMW IIIa má výfuky vľavo - pri pohľade smerom k chvostu lietadla. Vrtuľa sa točila proti smeru hodinových ručičiek.
Hiero L má výfuky doprava (Aero A-15). Hiero N - ? (Aero A-14)
Ak predpokladáme, že lietadlo na prvej fotografii má značku OK-I??, tak by to mohlo byť OK-ILA, OK-ILD, OK-ILN - Aero A-15, OK-ILX - A-14 či Brandenburg Bra-26 s OK-IZA a Bra-27 s OK-IPC.
Značku OK-L?? mali lietadlá typu A-14 - OK-LIQ, OK-LIR a A-26 - tie ale majú motor BMW IIIa s výfukmi vpravo.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110364 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more