This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Zdravím všechny a opět prosím o pomoc při identifikaci. Nevím jestli je toto letadlo Brandenburg C1 nebo nějaký klon vyráběný Aerem. Díky za každou odpověď.
Period
-
Producer
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Pilot
-
Production No.
-
Serial No. / Evidence No.
-
Tactical Marking / Imatriculation
-
Name
-
Unit
-
Base
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69544
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No tak tohle bude trochu oříšek, ale moje doměnka je že se jedná o klon vyráběný Aerem. Proč ? Označení OK - se u nás začalo používak až snad koncem 20 let - z hlavy nevím a na hledání taď nemám čas. Ale podívám se ti. Možná by pomohlo kbybys někde měl aspoň celou imatrikulaci takto se není ani čeho chytit. Protože sám nevlastním fotografie všech u nás vyráběných klonů braňdáku a bylo jich dost. Z jistotou bych ovšem vyloučit Letov Š-10 a Aero A-14. Ten první pro uložení motoru a ten druhý pro tvar chladiče (tedy pokud se během výroby neměnil).
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69547
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Nemám jistotu, ale toto by mohla být fotka téhož letadla. Já pod křídlem vidím asi ID.
Period
-
Producer
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Pilot
-
Production No.
-
Serial No. / Evidence No.
-
Tactical Marking / Imatriculation
-
Name
-
Unit
-
Base
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69550
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
To je úplně jiný typ tady bych typnul Aero A-14 všimni si tvaru chladiče.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69552
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Pravda, pravda. Mně se spíš nezdála barva, ale připisoval jsem to stáří fotografie. Takový podstatný detail mně unikl. Díky za upozornění.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69553
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#70825
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Podle toho odkazu bych naopak usuzoval, že A-26 je ten první, podle tvaru chladiče, OK-LID nebude ani jeden z nich. Každý má výfuky na jinou stranu a odlišný chladič, ale tvar výřezu v horním křídle mi přijde stejný, možná stejný drak, jiný motor?
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71418
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Podle mě jde v druhém případě o Aero A 14 (https://www.valka.cz//topic/view/8294) nebo A 15, obojí je licence Phönix 276, odpovídá chladič horní křídlo. Na první fotce pak bude nějaké rozvinutí, s jiným motorem, ale hlevně chladičem. Typ A 26 tady chybí, takže nemohu porovnat údaje.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71419
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Phönix 276 je licencí Hansa-Brandenburg C1 a pokud vím tak u každého našeho derivátu byl použit jiný byl použit jiný motor z vyjímkou A-14 a A-24 (ty byly stejné) navíc poněkuď přehlížíme Ae-01. Jediné co lze z jistotou vyloučit je Š-10. Když o tom ještě jednou přemýšlím tak první obrázek by mohl být A-26 no a druhý je A-15 (jiný motor)
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71421
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Možná je přání otcem myšlenky, ale já na druhém obrázku docela zřetelně čtu pod křídlem ?K-LID.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71615
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#109493
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
V tom případě se nám oba zdroje rozcházejí, protože na hao.cz má na chladiči jen jedno hrdlo a na vzpominky.net má výstupky dva. Buďto je jeden popisek chybný a nebo to výrobce sázel, jak ho napadlo a odlišit na první pohled A-26 a A-15 (A-14 má výfuky na opačnou stranu- viz http://www2.csa.cz/vz98/foto1.htm ) nejde.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#109517
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Takže, Aero A-14 a A-15 boli kópie UFAG-Brandenburg Bra-369 C-I. Odlišovali sa výzbrojou a motormi. A-14 poháňal Hiero N a A-15 Hiero L. A-26 bola verzia Phönix Bra-26 C-I a bola poháňaná motormi BMW IIIa. OK-LID bol Aero A-26 výr. čísla 20. Zdroj: Václav Němeček, československá letadla 1918-1945.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110223
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Take brandenburg01.jpg je A-26. Stále ale nevíme, co je na tom původním obrázku, který se zde řešil. Chce se to podívat na odlišnosti těch motorů- kam měli výfuky?
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110251
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Motor BMW IIIa má výfuky vľavo - pri pohľade smerom k chvostu lietadla. Vrtuľa sa točila proti smeru hodinových ručičiek. Hiero L má výfuky doprava (Aero A-15). Hiero N - ? (Aero A-14) Ak predpokladáme, že lietadlo na prvej fotografii má značku OK-I??, tak by to mohlo byť OK-ILA, OK-ILD, OK-ILN - Aero A-15, OK-ILX - A-14 či Brandenburg Bra-26 s OK-IZA a Bra-27 s OK-IPC. Značku OK-L?? mali lietadlá typu A-14 - OK-LIQ, OK-LIR a A-26 - tie ale majú motor BMW IIIa s výfukmi vpravo.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110364
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.