Štábní a velitelské vozy R-U automobilního oddílu

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 0,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 659 příspěvků vloženo, 2211 editováno a 1235 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Štábní a velitelské vozy R-U automobilního oddílu

    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Vážení přátelé dýmotvorných vozidel. Velmi by mne zajímaly jakékoliv bližší informace o osobním voze na přiložené fotografii. Značka, výrobce, techn. parametry apod. Děkuji za pomoc.


    Taktéž použitelné odkazy nebo odborná literatura, popř. relevantní historické údaje o první automobilové jedntce (Autokader), navazujícího aut. oddílu (Automobilabteilung) a pozdějších válečných Kraftfahrtruppe a Autotruppe. Zajímavá by byla i jakákoliv informace o vznikajících Autogruppenkommandos.

    Plukovní fotograf setník Jindřich Bišický s řidičem. Štáb II./IR47.
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/185457#541429Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Zdar, nevím, zda nenesu klestí do lesa, ale měl bych toto z r. 1918:
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/185457#541448Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Děkuji za pomoc a přidávám zajímavý dobový snímek osobního automobilu vyfotografovaného s osádkou na dvoře kasáren LIR30 ve Vysokém Mýtě. Jde o nedatovaný snímek z válečného období, za povšimnutí stojí obě vlaječky, Rakouská a Česká. Sedící důstojnící jsou od hulánů LUR2. Opět by mne zajímal především typ automobilu. Nějak se k tomu nemohu dopátrat.
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/185457#541528Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Tak nyní již víme, že jde pravděpodobně o Fiat Tipo Zero 1912 (Pininfarina), od výrobce Fiat S. A., Turín. Potvrdili mi to z badatelny Nár. tech. muzea v Praze. Druhý vůz setníka Bišického je jeden z typů od firmy Gräf & Stift, Automobilfabrik AG., Vídeň. Jde nejspíše o model 40/45 HP 1913. Stejný vůz používal Karel I. při svých inspekčních cestách. Ve využívání R-U armády byl před válkou i značně oblíbený Laurin-Klement PULLMAN typ M 1913. Bohužel díky ceně využívaný jen v omezené míře. Nejláce vyšel onen Fiat, vyráběný pro armádu v několika pozdějších modifikacích a specifikacích (loukotě, vozové doplňky apod.). Patrioticky se naopak v Rakouských zemích využíval zcela jednoznačně Gräf & Stift.
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/185457#542286Version : 0