Renard R.30

     
Název:
Name:
Renard R.30 Renard R.30
Originální název:
Original Name:
Renard R.30
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1931 Constructions aéronautiques G. Renard, Bruxelles
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2 + 4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1250 kg 2756 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2500 kg 5512 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,00 m 49ft 2,54in
Délka:
Length:
10,00 m 32ft 9,69in
Výška:
Height:
3,40 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,00 m2 376.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,00 kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Renard 120 o výkonu 88 kW/120 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Renard 120, power 118 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
800 l 176 Imp gal / 211 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
192 km/h v 0 m 119.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,5 min do 2000 m 10,5 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
14001) km 869.9 1) mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- poštovní letoun navržený podle požadavku belgické vlády pro provoz v Belgickém Kongu
- v době dokončení testů u Service Technique de l'Aéronautique bylo shledáno, že R.30 stihl mezitím zastarat a nebyla proto objednána sériová výroba
- prototyp létal s registrací OO-AMK, byl zničen při náletu v květnu 1940 a definitivně vyškrtnut v březnu 1946

1) s 500 kg nákladu
1) with 1100 lb of cargo

- mail  plane designed at the request of the Belgian government for operations in the Belgian Congo
- at the time the tests are completed by the Service Technique de l'Aéronautique R.30 become obsolete and was therefore not ordered for series production
- prototype flew with the registration OO-AMK; in May 1940 it was destroyed in an air raid and finally removed from the register in March 1946
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hauet, André. Renard R.30, Le Fana de L'Aviation 1974/12.
http://www.fnar.be/avionsjpdecocq/Renard_R30.pdf
http://www.fnar.be/?Les_Avions_Renard:R30
URL : https://www.valka.cz/Renard-R-30-t182528#533797 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/renardr30.html
.
Renard R.30 -


Renard R.30 -


Renard R.30 -


URL : https://www.valka.cz/Renard-R-30-t182528#533798 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more