Ford GPA Amphibious

G504 Ford GPA
     
Název:
Name:
Ford GPA Ford GPA
Originální název:
Original Name:
Ford GPA
Výrobce:
Producer:
Ford Motor Co.
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1942-DD.06.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12778
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2023 kg 4460 lb
Celková délka:
Overall Length:
4623 mm 15ft 2in
Celková šířka:
Overall Width:
1626 mm 5ft 4,01in
Celková výška:
Overall Height:
1683 mm 5ft 6,26in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Ford GPA (4 valcový benzínový motor s objemom 2,196 l) Ford GPA (4 cylinders, 134 cu in)
Výkon:
Power:
40.3 kW při 4050 ot/min 54 bhp at 4050 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Hlavní: 3 rýchlosti
Přídavná: 2 rýchlosti
Main: 3 speeds
Transfer case: 2 speeds
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80.5 km/h 50 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Rychlost plavby:
Water Speed:
8.9 km/h 5.5 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
402.3 km 250 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Jízdní dosah ve vodě:
Cruising Range in the Water:
56.3 km 35 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
5 osôb 5 persons
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
V ZSSR vyvyinutá nelicencovaná kópia GAZ-46.

U.S Army Ordnance Corps Supply Catalog number: G504
Soviet unlicensed copy GAZ-46

U.S Army Ordnance Corps Supply Catalog number: G504
Zdroje:
Sources:
Doyle, David: Standard Catalog of US Military Vehicle 2nd Edition; Krause Publications 2011; ISBN 9781440227998
www.en.wikipedia.org/wiki/Ford_GPA
URL : https://www.valka.cz/Ford-GPA-Amphibious-t13196#329975 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ford GPA Amphibious Jeep

Maje pověření Willys, Ford a Bantam pro postavení 4500 jeepů (1500 každý) v březnu 1941, zřídil Výbor pro motorizovanou dopravu projekt pod vedením Národního obraného výzkumného výboru (NDRC) na obojživelný vůz 1/4 tuny s označením QMC-4. Společnost MARMON-HERRINGTON Co. (spec. na voj. vozidla) se ve spolupráci s loďařskou firmou SPARMAN&STEPHENS a firmou Ford Motor Company ujala této zakázky pro NDRC zahrnující projektování konverze založené na 1/4tunovém vozidle. Cílem bylo mít vozidlo v provozu pro první vyloďovací operace plánované na září/říjen 1942.

Návrh a vývojové práce na prototypu trupu byly dokončeny firmou Sp&St. koncem srpna, kdy byl představen standardní návrh pro konverzi na Jeep. Nicméně, konverze se ukázala být složitější a první vozidla QMC-4 pro testy nebyla k dispozici až do února 1942.

Jeep byl nyní v plné výrobě u společností Willys a Ford. Potřeba mít obojživelné vozidlo pro vyloďování ještě tento rok vedla k rozhodnutí pokračovat se zakázkou bez rozsáhlejších testů. V dubnu bylo poprvé zkoušeno na pláži a zakázka na prvních 5000 vozidel pro Ford byla uzavřena. Zrodil se Ford GPA Amphibian (Seep).

První Seepy byly vyprodukovány velmi rychle a tak byla příležitost je otestovat v poli a na základě těchto zkušeností navrhnout změny pro další produkci. Bylo zde mnoho chyb, které, i když ne zasadní, zhoršovaly možnosti údržby v poli a snižovaly účinnost vozidla. Od listopadu 1942 byly na lince dělány první nezbytné upravy. Modifikace byly dělány v průběhu celé výroby, do června 1943, kdy byla ukončena. Vyrobeno bylo 12 778 vozidel.

Vozidlo se ukázalo jako příliš pomalé, těžké a nemotorné na zemi, a jako příliš malé na to, aby bylo vhodné na volné moře. Vozidlo bylo použito Američany při vylodění na Sicílii 9. září 1943, kde sehrálo důležitou roli, ale většina vozidel skončila u Rudé armády v rámci dodávek Land-Lease.

Ironií je, že ho v SSSR shledali natolik užitečným při přechodu řek, že se stal podkladem pro vývoj jejich vlastní poválečné verze (viz GAZ-46).
Ford GPA Amphibious -


Ford GPA Amphibious -


Ford GPA Amphibious -


URL : https://www.valka.cz/Ford-GPA-Amphibious-t13196#46708 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

GPA byly dodávány do SSSR v rámci Smlouvy o půjčce a pronájmu (Lend and Lease Act). Vozidla byla používána nejen jako velitelské automobily, ale také pro plnění průzkumných úkolů.
O popularitě typu v SSSR bezesporu svědčí i okopírování vzoru a následná poválečná výroba v zásadě identického obojživelného GAZu-46.
Přiloženy dva snímky vozidel v "sovětských službách"...
Ford GPA Amphibious -


Ford GPA Amphibious -


URL : https://www.valka.cz/Ford-GPA-Amphibious-t13196#157006 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V rámci dohody " Leand - lease " boli Fordy používané Červenou armádou.
Ford GPA Amphibious - Ford GPA

Ford GPA
URL : https://www.valka.cz/Ford-GPA-Amphibious-t13196#208132 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more