Messerschmitt Me 410 B-3

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 410 B-3 Messerschmitt Me 410 B-3
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 410 B-3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1934-DD.07.1944 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1944-DD.07.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
34
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9650 kg 21275 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
10650 kg 23479 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,400 m 53ft 9,66in
Délka:
Length:
12,480 m 40ft 11,33in
Výška:
Height:
4,280 m 14ft 0,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,20 m2 389.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
266,575 kg/m2 54.6 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler Benz DB 603G kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 395 kW (1 900 k) při 2 700 ot/min, bojový výkon (max. 30 min) 1 147 kW (1 560 k) v h= 0 m.
Vrtule: trojlistá V.D.M. s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 140 mm.
Daimler Benz DB 603G twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine, rated 1,874 hp for take-off and combat power 1,539 hp at 2,700 rpm at sea level,
driving a three-blade V.D.M. propellers constant-speed type diameter of 10ft 3,62in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 820 l v interních nádržích a 2x 300 l v přídavných nádržích pod křídly. 400.3 UK gallons (481 US gallons) in internal tanks and 132 UK gallons (158.5 US gallons) in two drop tanks under the wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 6700 m 391.5 mph in 21982 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
595 km/h v 6500 m 369.7 mph in 21325 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,8 m/s 2322.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11200 m 36745 ft
Dolet:
Range:
1600 km 994.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v přídi s 350 granáty pro každý a
2x pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm s 500 náboji na hlaveň v dálkově řízených bočních střelištích.
Two fixed forward-firing 0.79 in MG 151/20 cannons in nose with 350 rpg and
two flexible rearward-firing 0.51 in MG 131 machine-guns with 450-500 rpg, in FDSL 131/1B remotely controlled barbettes, one per side.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Me 410 B-3 (Aufklärer) byl průzkumný letoun s dlouhým doletem. Průzkumná výzbrojní sada U1 (Me 410 A-1/U1) měla omezené možnosti, které nepostačovaly pro dálkový průzkum, proto vzniká specializovaná verze Me 410 A-3 a jen o něco málo později Me 410 B-3. Na trupech obou těchto verzí byly provedeny stejné úpravy a změny - z přídě byly odstraněny trupové kulomety, trup byl v místě pumovnice prohlouben (byl změněn oblouk) a byla zde doplněna dvě menší okénka. Do trupu bylo následně možno instalovat dvě kamery Rb 20/30, Rb 50/30 nebo Rb 75/30 nebo jejich kombinace a u varianty Me 410 B-3/U1 také nádrže pro GM-1 (vstřikování oxidu dusného do sacího potrubí). Díky zesílenému podvozku mohly být pod křídla zavěšeny dvě přídavné nádrže. Tato verze byla vyrobena v omezeném množství a doplnila u jednotek verzi Me 410 A-3. Me 410 B-3 a long-range reconnaissance aircraft the equivalent of Me 410 A-3. Two machine-guns from fuselage was removed. The hull has been deepen and modified the bottom line and too was added two small windows. In place of the bomb bay camera installed two Rb 20/30, Rb 50/30 or Rb 75/30 and tank for GM-1 systém (nitrous oxide injection systém - only Me 410 B-3/U1). Me 410 B-3 entered service in limited numbers and been added in the service to the elderly version of the Me 410 A-3.
Zdroje:
Sources:
Richard J. Smith, Aircraft Profile No. 161: The Messerschmitt Me 210/410 Series, 1st edition, 1967, Profile Publications Ltd. London, UK
Robert Peczkowski, Messerschmitt Me 410, Mushroom Model Magazine Special (Yellow) No. 6120, Stratus, Poland, 2006, ISBN: 83-89450-24-0
David Wadman, John Bradley, edit Bary Ketley, Aufklarer: Luftwaffe Reconnaissance Aircraft and Units 1935-1945, Somerset, UK, Hikoki Publications, 1997, str. 220 - 221, ISBN: 0-9519899-8-7.
Werner Stocker, Peter Petrick, Messerschmitt Me 210 / Me 410 Hornisse (Hornet), Midland Publishing, April 2007, ISBN 1-85780-271-3.
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997, ISBN 80-901976-3-9
http://www.airwar.ru/enc/fww2/me410.html
www.avionslegendaires.net
www.historyofwar.org
www.bredow-web.de
forum.worldofwarplanes.com

Messerschmitt Me 410 B-3 -


Messerschmitt Me 410 B-3 -


Messerschmitt Me 410 B-3 - Vzhledově se Me 410 A-3 a B3 nelišily

Vzhledově se Me 410 A-3 a B3 nelišily
Messerschmitt Me 410 B-3 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-B-3-t179990#528365 Version : 0
Koristný Me 410 B-2/U4, skúšaný after vojne in Sovietskom zväze.

source: histomil.com.
Messerschmitt Me 410 B-3 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-B-3-t179990#536355 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more