CZE - VEGA 6x6

     
Název:
Name:
VEGA 6x6 VEGA 6x6
Originální název:
Original Name:
VEGA 6x6
Výrobce:
Producer:
SVOS, spol. s r. o., Přelouč
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp / prototype)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.11.2013
Osádka:
Crew:
2 + 11
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
24000 kg 52911 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
5000 kg 11023 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
29000 kg 63934 lb
Celková délka:
Overall Length:
8525 mm 28ft
Celková šířka:
Overall Width:
2590 mm 8ft 6in
Celková výška:
Overall Height:
2950 mm 9ft 8in
Světlá výška:
Ground Clearance:
500 mm 1ft 8in
Rozvor:
Wheelbase:
4090 mm - 1450 mm 161in - 57 ⅛ in
Rozchod:
Track:
2072 mm - všechny nápravy
81 ½ in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
dvouokruhové bubnové vzduchové brzdy, ABS two circuit drum air brakes, ABS
Elektrický systém:
Electrical System:
nominální napětí: 24 V
alternátor: 28 V / 240 A
akumulátory: 2x 12 V / 170 Ah
nominal voltage: 24 V
alternator: 28 V / 240 A
batteries: 2x 12 V / 170 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pancéřování:
Armour:
STANAG 4569, úroveň 2-4 STANAG 4569, Level 2-4
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
TATRA T3C-928-90
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min
- maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min
TATRA T3C-928-90
- air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 8
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 1549 lb.ft at 1000 rpm
- maximum power output: 402.3 hp (407.9 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
TATRA 14 TS 210N
poloautomatická, 14+2
TATRA 14 TS 210N
semiautomatic, 14+2
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
MFZ 1x430
- single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
110 km/h 68 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
750 km 466 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
32 ° / 44 °
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
20 ° 45 %
Překročivost:
Trench Crossing:
1 m 39 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m 59 in
Výzbroj:
Armament:
až tři lafety pro zbraně včetně jedné dálkově ovládané zbraňové základny (např. Kongsberg)
lafety nebo dálkově ovládanou zbraňovou základnu je možné osadit 12,7mm kulometem nebo 40mm automatickým granátometem
up to three weapon mounts, including one remote weapon station (e. g. Kongsberg)
main gun ring or remote weapon station capable of mounting 12.7mm machine gun or 40mm automatic grenade launcher
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:

- anglická zkratka: Vehicle with Enhanced Ground performance and Armour protection
- English acronym: Vehicle with Enhanced Ground performance and Armour protection
Zdroje:
Sources:
SVOS
URL : https://www.valka.cz/CZE-VEGA-6x6-t176875#521252 Version : 0
The VEGA 6x6 superior to exercise Strong Campaigner 2014, Military újezd Hradiště, June 2014. Army of the Czech republic in 2014 planned in two stages to buy the other 62 armored vehicles, among other things, connecting and command versions. The main requirement for the new machines was the use of the chassis number Tatra 815-7. By choosing to get a machine VEGA and TITUS. Due to the fact that the manufacturer of the vehicle VEGA couldn't guarantee the supply of chassis, from the selection procedure was thus effectively eliminated (supplier of vehicles TITUS is the company TATRA DEFENCE VEHICLE, which together with the TATRA TRUCKS, which manufactured the chassis, belongs to a group of CZECHOSLOVAK GROUP). In August 2016 has been published the information that the Army of the Czech republic is planning in several waves in the years 2019 to 2023 to buy approximately 300 personnel carriers TITUS in several different modifications of filling the role of resources combat support..
CZE - VEGA 6x6 -


CZE - VEGA 6x6 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-VEGA-6x6-t176875#521253 Version : 0
The prototype in the premises of the company SVOS together with one of the prototypes of the VEGA 4x4.
CZE - VEGA 6x6 -


Published with authors permit

CZE - VEGA 6x6 -


Published with authors permit

CZE - VEGA 6x6 -


Published with authors permit

CZE - VEGA 6x6 -


Published with authors permit

CZE - VEGA 6x6 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/CZE-VEGA-6x6-t176875#579676 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more