BN 11 V

mittlerer Zugkraftwagen 5t Typ BN11 V (Sd.Kfz.6)
     
Název:
Name:
BN 11 V BN 11 V
Originální název:
Original Name:
mittlerer Zugkraftwagen 5t Typ BN11 V (Sd.Kfz.6)
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Büssing NAG, Berlín /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
15
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
9050 kg 19952 lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 49 (vodou chladený zážihový 6-valec objemu ? cm3) Maybach HL 49 (6 cyl., gasoline, water cooled, ? ccm)
Výkon:
Power:
85.8 kW při 2600 ot/min 115 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
BN V (10+R) BN V (10+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35-40 km/h 21.7-24.9 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Zgw 50/320/200 (46 článkov v jednom páse)
Tracks:
Zgw 50/320/200 (46 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Tracts No.22-3 mittler Zugkraftwagen 5t (Sd.Kfz.6) and Schwerer Wehrmachtsschlepper development and production from 1934 to 1945, rok vydania 2010, ISBN: Nie
URL : https://www.valka.cz/BN-11-V-t176354#520217 Version : 0
In time nábehu serial production of the model BN 9 was developed a prototype ťahača with a new motorom and a 10-speed semi-automatic prevodovkou. Prototype výrobného numbers Fgst.Nr.2005 bol completed on prelome years 1938/39 and začiatkom 1939 bol subjected jazdným testom. It was sa on the vehicle ťažké 9050 kg, which ťahalo príves about beat the weight of 3500 kg. Pri consumption of 56.5 thousand gasoline reached maximálnu rate of 35-40 km/hr. Tetno type bol the preferred Dipl.Ing.Kniepkamp (WaPrüf 6), the well was replaced by a vo production BN 9 and left len, in terms of production of the prototype.


*source:

Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzer Tracts No.22-3 mittler B 5t (Sd.Kfz.6) and Schwerer Wehrmachtsschlepper development and production from 1934 that 1945, the year vydania 2010, ISBN: Nie.
URL : https://www.valka.cz/BN-11-V-t176354#520221 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more