Bristol Blenheim Mk.IV

     
Název:
Name:
Bristol Blenheim Mk.IV Bristol Blenheim Mk.IV
Originální název:
Original Name:
Bristol Blenheim Mk.IV
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.01.1940 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
DD.03.1940-DD.10.1941 A. V. Roe & Co. Ltd., Chadderton
DD.11.1939-DD.05.1941 Rootes Securities Ltd., Speke
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Valtion Lentokonetehdas, Tampere
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1944 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3307:
312 Bristol
755 Avro
2230 Rootes
10 VL
První vzlet:
Maiden Flight:
24.09.1937
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4441 kg 9790 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6532 kg 14400 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.170 m 56ft 4in
Délka:
Length:
12.980 m 42ft 7in
Výška:
Height:
3.910 m 12ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
43.57 m2 469 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Mercury XV o startovním výkonu 686 kW
třílistá stavitelná vrtule de Havilland
Bristol Mercury XV, take-off power 920 hp
three-bladed variable-pitch propeller de Havilland
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2128 l 468 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
428.1 km/h v 3597 m 266 mph in 11800 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
362.1 km/h v ? m 225 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.5 m/s 1480 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,4 min do 2987 m 5,4 min to 9800 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6706 m 22000 ft
Dolet:
Range:
2349.6 km 1460 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3138.2 km 1950 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm v levém křídle
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v polozatahovatelné hřbetní věži Bristol B.1 Mk.III nebo
2x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v polozatahovatelné hřbetní věži Bristol B.1 Mk.IIIA nebo
2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v polozatahovatelné hřbetní věži Bristol B.1 Mk.IV
1 - 2x kulomet Browning ráže 7,7 mm v dálkově ovládané věžičce Frazer Nash F.N.54/54A pod přídí (pouze část strojů)

Pumový náklad: 454 kg bomb v pumovnici
145 kg bomb pod křídly
One fixed .303 Browning machine-gun in the port wing
one flexible .303 Vickers K machine gun in the semi-retractable Bristol B.1 Mk.III dorsal turret or
two flexible .303 Vickers K machine-guns in the semi-retractable Bristol B.1 Mk.IIIA dorsal turret or
two flexible .303 Browning machine-guns in the semi-retractable Bristol B.1 Mk.IV dorsal turret
one or two flexible .303 Browning machine-guns in the remotely operated chin-mounted Frazer Nash F.N.54/54A turret (optional)

Bomb load: 1,000 lb of bombs internally
320 lb of bombs externally
Uživatelské státy:
User States:







(zkušební)
(zkušební)
(1)







(test only)
(test only)
(1)
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Moyes, Philip J. R. The Bristol Blenheim I. Profile No.93, Profile Publicaions, Leatherhead 1966.
Oughton, James D. Bristol Blenheim Mk.IV. Profile No.218, Profile Publicaions, Windsor 1971.
Baczkowski, Wieslaw. Samolot bombowy Bristol Blenheim I-IV, TBiU. No.171, Bellona, Warszawa 1995. ISBN 83-11-08512-9.
Thomas, A. Bristol Blenheim, Warpaint No. 26. Hall Park Books, London 2000. ISBN 1-84176-289-X.
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
Mackay, Ron. Bristol Blenheim in Action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1998. ISBN 0-89747-209-8.
www.pilotfriend.com
www.century-of-flight.freeola.com
www.xs4all.nl
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#217772 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Blenheim Mk.IV zkoušený Italy na základně Guidonia v září 1940. Předtím díky navigační chybě přistál omylem na Sicílii.
Bristol Blenheim Mk.IV -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#391615 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V létě 1942 létal ze základny Ontolla i tento Blenheim Mk.IV (BL-129) patřící do stavu ValokLtue/LeLv 48. Letoun nese standardní zbarvení strojů finského letectva.
Bristol Blenheim Mk.IV -


Published with authors permit

Bristol Blenheim Mk.IV -


Bristol Blenheim Mk.IV -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#391617 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jeden z osmi Blenheimů Mk.IV v bombardovací verzi dodaný portugalskému letectvu. Spolu s dvanácti Blenheimy Mk.IVF byl umístěn na základně Ota.
Bristol Blenheim Mk.IV -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#391619 Version : 0
As late as the 1950s, the Finns were still using several Blenheims. The BL-199 is shown here in the camouflage it wore during its service with the 1st Lstov in 1955.
Bristol Blenheim Mk.IV -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#391620 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Bristol Blenheim Mk.IV - Portugalsko odebralo celkem 23 Blenheimů různých verzí. Jedním z nich byl i tento Mk.IV v bombardovací verzi. Sloužil na základně Ota. Spodní plochy světle šedé, horní a boční nesou nepravidelná pole středně šedé a tmavě zelené.

Portugalsko odebralo celkem 23 Blenheimů různých verzí. Jedním z nich byl i tento Mk.IV v bombardovací verzi. Sloužil na základně Ota. Spodní plochy světle šedé, horní a boční nesou nepravidelná pole středně šedé a tmavě zelené.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#412151 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dobové fotografie
zdroje uvedeny výše
Bristol Blenheim Mk.IV -


Bristol Blenheim Mk.IV -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#217774 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stroj na fotografiích létá jako Blenheim Mk.IV (UX-N, R3821) v barvách 82. perutě RAF. Ve skutečnosti se však jedná o stroj Bristol Bolingbroke Mk.IV vyrobený za druhé světové války v Kanadě. Skutečný "UX-N" byl sestřelen německým flakem od 3./Flak-Abteilung 615 nad leteckou základnou Aalborg v Dánsku dne 13.8.1940.



URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#6715 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bristol Blenheim Mk.IV, 90. squadrona. Přední a zadní stroj mají "podbradky", věžičky F.N.54.
Bristol Blenheim Mk.IV - http://www.rafmuseum.org.uk/milestones-of-flight/aircraft/1939.html

www.rafmuseum.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#193642 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/blenh.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/bolingbroke.html
Bristol Blenheim Mk.IV - Blenheim Mk.IV pozdní výroby, s dvoukulometnou hřbetní věží a s dálkově ovládanou věžičkou Frazer Nash F.N.54A se dvěma browningy pod přídí. Stejně jako předchozí F.N.54, i tato věžička se mohla pohybovat o 20 ° na obě strany a o 17 ° dolů.

Blenheim Mk.IV pozdní výroby, s dvoukulometnou hřbetní věží a s dálkově ovládanou věžičkou Frazer Nash F.N.54A se dvěma browningy pod přídí. Stejně jako předchozí F.N.54, i tato věžička se mohla pohybovat o 20 ° na obě strany a o 17 ° dolů.
Bristol Blenheim Mk.IV - Prototyp Mk.IV - přestavěný Mk.I K7072 s prodlouženou přídí, zatím bez typického schodu. Tento stroj ještě neměl nádrže v křídlech.

Prototyp Mk.IV - přestavěný Mk.I K7072 s prodlouženou přídí, zatím bez typického "schodu". Tento stroj ještě neměl nádrže v křídlech.
Bristol Blenheim Mk.IV -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#374358 Version : 0
The mechanics of umiestňujú novú samosvornú palivovú tank to the wing of the Bristol Blenheim Mk. IV, patriaceho 110. squadron RAF, Wattisham, Suffolk, jún 1940.

www.iwm.org.uk
.
Bristol Blenheim Mk.IV -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#540468 Version : 0
Zbrojár checks 7.7 mm guľomet Vickers K in diaľkovo -- back strieľajúcej vežičke Frazer-Nash FN.54, umiestnenej under nosovou časťou Bristol Blenheim Mk. IV. Particular machine mal serial number R3874 and it belonged to 110. squadron RAF, airport Wattisham, Suffolk, English. Vežička Fraser-Nash FN.54 bola diaľkovo controlled bombometčíkom, ktorý zameriaval gun helping the periscope. On niektorých Blenheimoch boli mounted vežičky the two guľometmi Vickers or Browning and tieto mali označenie Fraser-Nash FN.54A. Vežička sa could otáčať 20° to each side, maximálna depresia guns bola 20°.

www.iwm.org.uk
www.pilotfriend.com
.
Bristol Blenheim Mk.IV -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Blenheim-Mk-IV-t1748#540473 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more