Caproni Ca.135 Tipo Perú

     
Název:
Name:
Caproni Ca.135 Tipo Perú Caproni Ca.135 Tipo Perú
Originální název:
Original Name:
Caproni Ca.135 Tipo Perú
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.07.1937 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.07.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6063 kg 13367 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9063 kg 19980 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,80 m 61ft 8,15in
Délka:
Length:
13,70 m 44ft 11,37in
Výška:
Height:
3,40 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
60,00 m2 645.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Asso XI.RC.40 o výkonu 662 kW/900 k v 4000 m
třílistá stavitelná vrtule
Isotta Fraschini Asso XI.RC.40, power 888 hp at 13123 ft
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
400 km/h v 4000 m 248.5 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1170 km 727 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2090 km 1298.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm na hřbetě
1x pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm v zatahovatelné břišní věži


2000 kg pum
1x flexible .303 in machine gun in the nose
1x flexible .50 in machine gun in dorsal position
1x flexible .50 in machine gun in a retractable ventral turret


4409 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Kontrakt podpísaný 11.08.1936, hodnota kontraktu 525000 dolárov. -
Zdroje:
Sources:
Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol IV, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1972.
Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
Němeček, Václav. Caproni Ca-135, L+K 1981/05.
www.alieuomini.it
italianaircraftofwwii.devhub.com
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514652 Version : 0
www.aviarmor.net

Caproni Ca.135 Tipo Perú - Peruánské Ca.135 nakonec nebyly nikdy použity jako bombardéry, byly rychle přeřazeny k transportním úkolům a během krátké války s Ekvádorem v roce 1941 létaly také dálkové průzkumné mise. Zbarveny byly pravděpodobně krémovou, s červenými doplňky v podobě krytů motoru a náběžných hran křídel a modrobílým šípem na obou stranách hřbetu. Modré s bílým lemem byly také vingly v místech, kde směrovky protínaly výškovku, zatímco směrovky samotné byly červenobílé.

Peruánské Ca.135 nakonec nebyly nikdy použity jako bombardéry, byly rychle přeřazeny k transportním úkolům a během krátké války s Ekvádorem v roce 1941 létaly také dálkové průzkumné mise. Zbarveny byly pravděpodobně krémovou, s červenými doplňky v podobě krytů motoru a náběžných hran křídel a modrobílým šípem na obou stranách hřbetu. Modré s bílým lemem byly také "vingly" v místech, kde směrovky protínaly výškovku, zatímco směrovky samotné byly červenobílé.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514653 Version : 0
forum.axishistory.com
.
Caproni Ca.135 Tipo Perú - Tipo Peru měly  místo skleníku ve spodní části trupu vysouvatelnou střeleckou věž, a měly motory s upravenou kapotáží a zvýšeným výkonem.

Tipo Peru měly místo "skleníku" ve spodní části trupu vysouvatelnou střeleckou věž, a měly motory s upravenou kapotáží a zvýšeným výkonem.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#514654 Version : 0
The aircraft, according to Peruvian requirements, were completed in July 1937 and shipped by ship to Peru in August 1937. Final assembly (the aircraft were disassembled for transport) was carried out by the local branch of Caproni Aeronautika Peruana in Las Palmas, and they were assigned to the 2nd Heavy Bomber Squadron (2. Escuadróna de Bomberdeo Pesada) stationed in Las Palmas and later in Chyclayo.


In 1940, as part of a reorganization, the aircraft were incorporated into the 11th and 12th Squadrons (Swarms / Esquadrillas ?) of the IX Bomber Squadron (IX. Escuadróna de Bomberdeo). As part of the conflict with Bolivia, the aircraft were deployed as reconnaissance and transport aircraft. During one reconnaissance flight on 10.07.1941, machine v.no. 4059 (designation XI-13-2) was lost. The aircraft made an emergency landing in an inaccessible area about 50 km o Piuri due to engine problems and, although it suffered no major damage on landing, was scrapped.


Problems with the engines (oil leaks, unreliability) but also with other components (hydraulic fluid leaks) were also experienced by other machines produced, which, together with a shortage of spare parts, led to their grounding and subsequent scrapping during the summer and autumn of 1942 (the last machine scrapped in October 1942).



Source: Šnajdr, Miroslav: caproni CA.135; Military Revue 3/2016
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-135-Tipo-Peru-t173243#548011 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more