Messerschmitt Bf 109 H-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 H-1 Messerschmitt Bf 109 H-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 H-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.07.1944 Messerschmitt AG (?), Regensburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-18.07.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
malé množství / limited number (10-20?)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.11.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2880 kg 6349 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3540 kg 7804 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,250 m 43ft 5,64in
Délka:
Length:
10,250 m 33ft 7,54in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,90 m2 142.62 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
161,644 kg/m2 33.11 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 A-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) při 2 800 ot/min, krátkodobý bojový výkon 997 kW (1 355 k) při 2 800 ot/min v h= 5 700 m.
Pro zvýšení výkonu ve velkých výškách byla instalována souprava GM-1 vstřik oxidu dusného.
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami typu V.D.M.
Daimler-Benz DB -engine605 A-1 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee-engine, rated at 1,455 hp at 2,800 rpm for take-off and short combat power 1,336 hp at 2,800 rpm at 18,701 ft.
On this engine was installed a kit GM-1 (nitrous oxide injection) that ensure superior performance at high altitude.
Propeller a three-blade constant-speed type V.D.M.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
685 km/h v 13500 m 425.6 mph in 44291 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
470 km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14600 m 47900 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v přídi nad motorem, 500 nábojů pro každý a
1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20,0 mm střílející nábojem vrtule 150-200 nábojů.
Two fixed forward-firing 0.312in MG 17 synchronized machine-guns mounted in the cowling, 500 rpg and
one fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannon mounted between engine cylinder banks with 150~200 rounds.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tato verze "109" prošla svým vývojem a dosti zásadními změnami, než byly celý program v červenci 1944 ukončen. V každém případě se jednalo o výškový stíhací letoun.
Bf 109 H-0 byly verze poháněná motorem DB 601 E se sadou GM-1. Pravděpodobně se jednalo o upravený trup Bf 109 F-4.
Bf 109 H-1 byl poháněn pravděpodobně motorem DB 605 A opět se zařízením GM-1, rozpětí křídel bylo ještě více prodlouženo a prodloužen byl i trup, byl použit od Bf 109 G-5? Nejasnosti jsou okolo výzbroje.
Bf 109 H-2 byl pouze projekt s motorem Jumo 213 a těžkou výzbrojí (3x MK 108 a 2x MG 17)
Bf 109 H-3 byl pouze projekt s motorem Jumo 213 a lehkou výzbrojí (1x MK 108 a 2x MG 131)
Bf 109 H-4 byl pouze projekt průzkumného letounu pro velké výšky
Bf 109 H-5 byl pouze projekt s motorem DB 605 DB nebo DB 605L.
Navíc se dají dohledat prameny (a to značně hodnověrné), které zmiňují motor DB 627 a DB 628...
-
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5
Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/
http://www.airpages.ru/eng/lw/bf109h.shtml
http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_109
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-H-1-t17260#63366 Version : 0
Only a small number of Bf 109 H-1s were built. The aircraft were to make several sorties over Great Britain during the war. They were withdrawn from operational service in 1944.
Messerschmitt Bf 109 H-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-H-1-t17260#174146 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more