CAMS 33B

     
Název:
Name:
CAMS 33B CAMS 33B
Originální název:
Original Name:
CAMS 33B
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1925 Chantiers aéro-maritimes de la Seine, Sartrouville /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.09.1924 1st prototype
DD.MM.1925-DD.MM.1925 serial production
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
32
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1923
Osádka:
Crew:
3-4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2535 kg 5589 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4000 kg 8818 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,620 m 57ft 10in
Délka:
Length:
13,230 m 43ft 5in
Výška:
Height:
4,880 m 16ft
Plocha křídla:
Wing Area:
92,00 m2 990.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
43,478 kg/m2 8.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fg kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 202,3 kW (275 koní) při 2 000 ot/min, bojový výkon 220,65 kW (300 koní) při 2 100 ot/min. Motory jsou uloženy za sebou v tandemu.
Vrtule dvoulisté tažná a tlačná s pevným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 8Fg eight-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 271 hp for take-off at 2,000 rpm and combat power 296 hp at 2,100 rpm, the engines in tandem,
driving a two-blade push and pull fixed-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
175 km/h v 0 m 108.7 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
145 km/h v ? m 90.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
820 km 509.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivé kulometné dvojče Lewis ráže 7,7 mm v předním kulometném stanovišti
1x pohyblivé kulometné dvojče Lewis ráže 7,7 mm ve hřbetním kulometném stanovišti.
Pumový náklad: 300 kg pum zavěšených pod spodním křídlem.
One twin flexible 0.303 inch Lewis machine-gun in bow position and
one twin flexible 0.303 inch Lewis machine-gun in dorsal position.
Bomb load: Up to 660 lb of bombs carried under lower wing.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
C.A.M.S. 33B byl víceúčelovým strojem, mohl být použit pro průzkumné lety, pro pobřežní hlídkování a pro bombardování lodních cílů. Konstrukce byla celodřevěná povrch trupu byl tvořen překližkovými panely a křídla byla potažena plátnem. Před kabinou pilotů, kteří seděli vedle sebe, byla kabina pro předního střelce a na hřbetu trupu za tlačnou vrtulí byla kabina pro druhého střelce, všechny kabiny byly otevřené s větrnými štítky. 24 létající čluny používalo francouzské námořnictvo a 6 člunů zakoupilo tehdejší Království Srbů, Chorvatů a Slovinců.


Letová vytrvalost: 18 h.
C.A.M.S. 33B - two-engine, four-seat push-pull biplane reconnaissance flying boat.


Endurance: 18 hours.
Zdroje:
Sources:
Kenneth Munson and John W. Wood, Flying Boats and Seaplanes since 1910, Littlehampton Book Services Ltd., 1971, ISBN: 0-71370-537-X
www.aviafrance.com
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/cams33.html
www.flickr.com
http://www.hydroretro.net/etudegh/cams.pdf
archiv autora

CAMS 33B -


CAMS 33B -


CAMS 33B -


CAMS 33B -


URL : https://www.valka.cz/CAMS-33B-t170899#510232 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more