Název: Name: | CAMS 33B | CAMS 33B |
Originální název: Original Name: | CAMS 33B | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | multi-role combat aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1925 Chantiers aéro-maritimes de la Seine, Sartrouville | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.09.1924 1st prototype DD.MM.1925-DD.MM.1925 serial production | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 32 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1923 | |
Osádka: Crew: | 3-4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2535 kg | 5589 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4000 kg | 8818 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,620 m | 57ft 10in |
Délka: Length: | 13,230 m | 43ft 5in |
Výška: Height: | 4,880 m | 16ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 92,00 m2 | 990.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 43,478 kg/m2 | 8.9 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Fg kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 202,3 kW (275 koní) při 2 000 ot/min, bojový výkon 220,65 kW (300 koní) při 2 100 ot/min. Motory jsou uloženy za sebou v tandemu. Vrtule dvoulisté tažná a tlačná s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 8Fg eight-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 271 hp for take-off at 2,000 rpm and combat power 296 hp at 2,100 rpm, the engines in tandem, driving a two-blade push and pull fixed-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 175 km/h v 0 m | 108.7 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 145 km/h v ? m | 90.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | 16404 ft |
Dolet: Range: | 820 km | 509.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivé kulometné dvojče Lewis ráže 7,7 mm v předním kulometném stanovišti 1x pohyblivé kulometné dvojče Lewis ráže 7,7 mm ve hřbetním kulometném stanovišti. Pumový náklad: 300 kg pum zavěšených pod spodním křídlem. | One twin flexible 0.303 inch Lewis machine-gun in bow position and one twin flexible 0.303 inch Lewis machine-gun in dorsal position. Bomb load: Up to 660 lb of bombs carried under lower wing. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | C.A.M.S. 33B byl víceúčelovým strojem, mohl být použit pro průzkumné lety, pro pobřežní hlídkování a pro bombardování lodních cílů. Konstrukce byla celodřevěná povrch trupu byl tvořen překližkovými panely a křídla byla potažena plátnem. Před kabinou pilotů, kteří seděli vedle sebe, byla kabina pro předního střelce a na hřbetu trupu za tlačnou vrtulí byla kabina pro druhého střelce, všechny kabiny byly otevřené s větrnými štítky. 24 létající čluny používalo francouzské námořnictvo a 6 člunů zakoupilo tehdejší Království Srbů, Chorvatů a Slovinců. Letová vytrvalost: 18 h. | C.A.M.S. 33B - two-engine, four-seat push-pull biplane reconnaissance flying boat. Endurance: 18 hours. |
Zdroje: Sources: | Kenneth Munson and John W. Wood, Flying Boats and Seaplanes since 1910, Littlehampton Book Services Ltd., 1971, ISBN: 0-71370-537-X www.aviafrance.com http://www.airwar.ru/enc/flyboat/cams33.html www.flickr.com http://www.hydroretro.net/etudegh/cams.pdf archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |