Zlín Z-526M Trenér Master

     
Název:
Name:
Zlín Z-526M Trenér Master Zlín Z-526M Trenér Master
Originální název:
Original Name:
Zlín Z-526M Trenér Master
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.19RR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
685 kg 1510 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
940 kg 2072 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,59 m 34ft 8,93in
Délka:
Length:
8,00 m 26ft 2,95in
Výška:
Height:
2,06 m 6ft 9,09in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,45 m2 166.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
60,8 kg/m2 12.45 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia M137A o výkonu 132 kW/180 k
dvoulistá stavitelná vrtule Avia V-503A
Avia M137A, power 177 hp
two-blade variable-pitch propeller Avia V-503A
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
90 l
2x 35 l přídavná nádrž
19.8 Imp gal / 23.8 US gal
2x 7.7 Imp gal / 9.2 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
244 km/h v ? m 151.6 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
210 km/h v ? m 130.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6 m/s 1181.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5200 m 17060 ft
Dolet:
Range:
840 km 522 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
1) 1)
Poznámka:
Note:
stejné jako Z-526F, přestavěny z Z-326 a Z-526, pilotní sedadlo vzadu, přídavné nádrže 2x35 l a zatahovací podvozek

1) přestavba ze Z-526
1) rebuilt from Z-526
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-526M-Trener-Master-t16973#62142 Version : 0
Z-526M Coach Master (OK-VRC), serial number 909, year of production, 1966, 3. the day of the airport Prague, 15.9.2012. The aircraft was produced as the -326 and right from the production journeyed to the French customer, which it used until 1977. Machine in France flying with registration F-BNMX. At the beginning of the nineties, Zlin got to the Czech republic, where it was made overhaul, which was rebuilt on the type Z-526M. Zlin was subsequently operated in Slovakia (matriculation OM-RAFT) and in Poland (SP-KSM). Z-526M OK-VRC today flies in a color scheme, in which in the sixties served machine Z-526 matriculation OK-WILLOWS and OK-VRF..
Zlín Z-526M  Trenér Master -


Zlín Z-526M  Trenér Master -


Zlín Z-526M  Trenér Master -


Zlín Z-526M  Trenér Master -


URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-526M-Trener-Master-t16973#455661 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more