Název: Name: | Potez XVIII | Potez XVIII |
Originální název: Original Name: | Potez XVIII | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1922-DD.MM.1922 Société des Aéroplanes Henry Potez, Levallois | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1922-DD.MM.1922 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.12.1922 | |
Osádka: Crew: | 2 + 12 pasažérů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3171 kg | 6991 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4886 kg | 10772 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,000 m | 72ft 2in |
Délka: Length: | 14,920 m | 48ft 11,33in |
Výška: Height: | 4,280 m | 14ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 112,00 m2 | 1205.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 43,625 kg/m2 | 8.94 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Lorraine-Dietrich 8Bd kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 198,6 kW (270 k) v h= 0 m. Vrtule dvoulisté dřevěné. | Lorraine-Dietrich 8BD eight-cylinder water-cooled Vee engine rated at 266,3 hp at sea level, driving a three-blade wooden propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 182 km/h v ? m | 113.1 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 148 km/h v ? m | 92 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | 14764 ft |
Dolet: Range: | 1875 km | 1165.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Neozbrojený | Unarmed |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letoun Potez XVIII byl prvním dopravním letounem fy Potez. Vzhledově se nejvíce podobal bombardéru z první světové války. Letové zkoušky odhalily, že letoun má špatné letové vlastnosti a i v trojmotorové konfiguraci je silně podmotorován. | The Potez VIII was a unsuccessful prototype transport aircraft. |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/cw1/potez18.html www.aviafrance.com http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_XVIII http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/1443991 |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | Potez XVIII |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |