Potez VIII R

     
Název:
Name:
Potez VIII R Potez VIII R
Originální název:
Original Name:
Potez VIII R
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (konverze Potez VIII)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1921
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
300 kg 661 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
530 kg 1168 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m 26ft 3in
Délka:
Length:
5,900 m 19ft 4,25in
Výška:
Height:
2,480 m 8ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
26,50 kg/m2 5.43 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône Type 9C vzduchem chlazený hvězdicový rotační devítiválec o výkonu 58,8 kW (80 k), krátkodobě 68,4 kW (93 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Le Rhône Type 9C nine-cylinder air-cooled rotary engine power output 79 hp, the short term 92 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
420 km 261 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený unarmed
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Potez VIII R vznikl přestavbou neúspěšného prototypu Potez VIII. Do letounu byl nainstalován výkonnější motor podvozek zůstal původní - čtyřkolý ostruha byla použita pouze krátce při vzletu. Změny se dotkly konstrukce křídel, ta měla kovové nosníky, nejviditelnější změnou byla rekonstrukce kabiny, původní tandemové kabiny byly zrušeny a sedadla byla nově vedle sebe. Potez VIII R is a converted a failed prototype Potez VIII. The airplane was installed more powerful engine remained the original chassis - four-wheeled. Changes affected the structure of the wings with metal beams, the most visible change was the reconstruction of cab, the original tandem cabins were replaced by seats side by side.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
flyingmachines.ru
http://www.airwar.ru/enc/law1/potez8.html
aerophile.over-blog.com
www.flightglobal.com

Potez VIII R -


URL : https://www.valka.cz/Potez-VIII-R-t168168#504593 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more