Potez VIII A

     
Název:
Name:
Potez VIII A Potez VIII A
Originální název:
Original Name:
Potez VIII A
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1922 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1921
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
337 kg 743 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
557 kg 1228 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m 26ft 3in
Délka:
Length:
5,720 m 18ft 9in
Výška:
Height:
2,480 m 8ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
27,85 kg/m2 5.7 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Anzani 6A3 vzduchem chlazený hvězdicový šestiválec o výkonu 44 kW (60 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Anzani 6A3 six-cylinder air-cooled radial engine power output 59 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
142 km/h v ? m 88.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
315 km 195.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený unarmed
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Po neúspěšném prototypu Potez VIII vzniká nový Potez VIIIA s výkonnějším motorem a jednoduchým podvozkem (původní podvozek byl čtyřkolý a ostruha byla použita pouze krátce při vzletu). Původně se očekávala objednávka na 100 letadel, které měly létat jako turistické nebo cvičné, nakonec bylo vyrobeno pouze 5 strojů (2 Potez VIII, 2 Potez VIIIA a 1 Potez VIII H). The prototype Potez VIII two-seat tourer or elementary trainer was powered by a specially designed Potez engine, the 37kW Potez A 4. The Potez VIII had four-wheel landing gear, the tailskid being used for landings only. There were plans made to produce 100 series aircraft. But only five were built, included the Potez VIII A with a two-wheel conventional landing gear; two of them later being converted to Potez VIII configuration and one the seaplane Potez VIII H.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-8.php
http://www.airwar.ru/enc/law1/potez8.html
aerophile.over-blog.com

Potez VIII A -


URL : https://www.valka.cz/Potez-VIII-A-t168163#504584 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more