Potez 25 A.2

     
Název:
Name:
Potez 25 A.2 Potez 25 A.2
Originální název:
Original Name:
Potez 25 A.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1934 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
DD.MM.1927-DD.MM.1929 Podlaska Wytwórnia Samolotów, Biała Podlaska /
DD.MM.1928-DD.MM.193R Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1934 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
několik set / several hundreds
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1470 kg 3241 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2400 kg 5291 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,140 m 46ft 5in
Délka:
Length:
9,100 m 29ft 10,25in
Výška:
Height:
3,670 m 12ft 0,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
47,00 m2 505.9 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
51,064 kg/m2 10.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Eb vodou chlazený třířadý vidlicový dvanáctiválec s válci do W s atmosférickým plněním, maximální výkon v h= 0 m 360,4 kW (490 k) při 2050 ot/min a nominální výkon 331 kW (450 k) při 1 850 ot/min.
Vrtule dvoulistá kovová Levasseur s pevným úhlem náběhu.
Lorraine-Dietrich 12Eb twelve-cylinder liquid-cooled W engine rated at 483 hp at 2,050 rpm at sea level and nominal power output 444 hp at 1,850 rpm,
driving a two-blade metal fixed-pitch Levasseur propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
208 km/h v 1850 m 129.2 mph in 6070 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,0 m/s 984.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5800 m 19029 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1260 km 782.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a
1x zdvojený kulomet Lewis ráže 7,7 mm na oběžném kruhu TO 4 v zadní kabině.
Pumový náklad: do 200 kg.


Později byly britské kulomety nahrazeny kulomety Darne ráže 7,5 mm a oběžný kruh TO 4 byly nahrazen kruhem TO 10.
One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun above the engine and
one twin flexible rearward-firing 0.303 Lewis machine-guns on circular ring TO 4 in the rear cabin.
Bomb load: Up to 441 lb of bombs.


Later: the British machine-guns was replaced French machine-guns Darne caliber 0.295 inch and a circular ring TO 4 were replaced by a ring Type TO 10.
Uživatelské státy:
User States:





...





...
Poznámka:
Note:
- základní podoba, v několika subvariantách se stejným motorem
- polské stroje odpovídaly, většina ale dostala navíc sloty na náběžné hraně křídla
- 25 strojů pro Čínu bylo ve verzi 25.34 A2B2
-
Zdroje:
Sources:
Jiří Rajlich, Na nebi sladké Francie, Praha, Naše Vojsko, 2003, str. 555, ISBN 80-206-0678-5
www.sanko.wroclaw.pl
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/potez-25.php
http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez25.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_25

Potez 25 A.2 -


Potez 25 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-25-A-2-t167482#503370 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more