Název: Name: | Potez XVII | Potez XVII |
Originální název: Original Name: | Potez XVII | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 Société des Aéroplanes Henry Potez, Levallois | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1925 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1315 kg | 2899 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2070 kg | 4564 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,680 m | 41ft 7,25in |
Délka: Length: | 8,600 m | 28ft 2,55in |
Výška: Height: | 3,200 m | 10ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 45,01 m2 | 484.48 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 45,990 kg/m2 | 9.42 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lorraine 12Db kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 305 kW (415 k)m max. výkon 294 kW (400 k) při 1 600 ot/min v h= 2 000 m. Vrtule dvoulistá dřevěná. | Lorraine 12Db twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at de 409 hp for take-off and 395 hp at 1,600 rpm at 6,562 ft, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 210 km/h v 0 m | 130.5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 190 km/h v 2000 m | 118.1 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do m | min to ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | 950 km | 590.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | původně neozbrojen, později 1x zdvojený kulomet (Lewis ?) ráže 7,7 mm na oběžném kruhu v zadní kabině. Pumový náklad: do 200 kg pum. | initially unarmed, later 1x twin rearward-firing 0.303 inch (Lewis?) machine-guns on circulating ring in the rear cabin. Bomb load: Up to 441 lb of bombs. Bomb load: 200 kg bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letouny určené pro export do Bulharska vycházely přímo z Potezu XV. S ohledem na skutečnost, že Bulharsko nesmělo dle Versailleské mírové smlouvy vlastnit ozbrojená letadla, byl Potez XVII deklarován jako poštovní letoun. Měl mírně vyšší nosnost a v zadní kabině nebyl oběžný kruh s kulomety. Po zařazení d vojenského letectva byl tento instalován včetně kulometného dvojčete. | - |
Zdroje: Sources: | Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939-1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5. Andrzej Glass, Polskie konstrukcje lotnicze: 1893-1939, Tom 1, Wydawnictwo STRATUS, Sandomierz, 2004, ISBN: 83-916327-8-4 http://www.aviastar.org/air/france/potez-15.php reocities.com http://www.aviafrance.com/aviafrance1.php? ID=7378&ID_CONSTRUCTEUR=1057&ANNEE=0&ID_MISSION=119&MOTCLEF= http://www.airwar.ru/enc/other1/potez17.html http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_17 http://upload.wikimedia.org/.../1024px-Potez_XVII_in_Bulgaria%2C_1928.jpg |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |