Potez XVII

     
Název:
Name:
Potez XVII Potez XVII
Originální název:
Original Name:
Potez XVII
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Société des Aéroplanes Henry Potez, Levallois /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1315 kg 2899 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2070 kg 4564 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,680 m 41ft 7,25in
Délka:
Length:
8,600 m 28ft 2,55in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
45,01 m2 484.48 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
45,990 kg/m2 9.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine 12Db kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 305 kW (415 k)m max. výkon 294 kW (400 k) při 1 600 ot/min v h= 2 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Lorraine 12Db twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at de 409 hp for take-off and 395 hp at 1,600 rpm at 6,562 ft,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
210 km/h v 0 m 130.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
190 km/h v 2000 m 118.1 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
950 km 590.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
původně neozbrojen, později
1x zdvojený kulomet (Lewis ?) ráže 7,7 mm na oběžném kruhu v zadní kabině.
Pumový náklad: do 200 kg pum.
initially unarmed, later
1x twin rearward-firing 0.303 inch (Lewis?) machine-guns on circulating ring in the rear cabin.
Bomb load: Up to 441 lb of bombs.
Bomb load: 200 kg bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letouny určené pro export do Bulharska vycházely přímo z Potezu XV. S ohledem na skutečnost, že Bulharsko nesmělo dle Versailleské mírové smlouvy vlastnit ozbrojená letadla, byl Potez XVII deklarován jako poštovní letoun. Měl mírně vyšší nosnost a v zadní kabině nebyl oběžný kruh s kulomety. Po zařazení d vojenského letectva byl tento instalován včetně kulometného dvojčete. -
Zdroje:
Sources:
Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939-1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5.
Andrzej Glass, Polskie konstrukcje lotnicze: 1893-1939, Tom 1, Wydawnictwo STRATUS, Sandomierz, 2004, ISBN: 83-916327-8-4
http://www.aviastar.org/air/france/potez-15.php
reocities.com
http://www.aviafrance.com/aviafrance1.php?
ID=7378&ID_CONSTRUCTEUR=1057&ANNEE=0&ID_MISSION=119&MOTCLEF=
http://www.airwar.ru/enc/other1/potez17.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_17
http://upload.wikimedia.org/.../1024px-Potez_XVII_in_Bulgaria%2C_1928.jpg

Potez XVII -


URL : https://www.valka.cz/Potez-XVII-t167474#503348 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more